מנוצ'ין מנסה לשדר אופטימיות בשיחות המסחר עם סין
השר נתן מקום לאופטימיות קלה, כאשר הזמן לפקיעת "הפסקת האש" בין ארצות הברית לסין הולך ומתקרב. בעלי עסקים רבים מקווים לטוב בשיחות שיימשכו עד יום שישי

שר האוצר סטיבן מנוצ'ין אמר היום (רביעי) כי השיחות עם סין מתקדמות היטב. זאת, בזמן ששתי המעצמות מנסות להגיע להסכם שיפתור את סכסוך הסחר המתמשך. "עד עכשיו הכל טוב", אמר מנוצ'ין לכתבים ששאלו כיצד התנהלה הפגישה בבייג'ינג. הוא לא אמר עם אילו גורמים נפגש.

אופטימיות זהירה. שר האוצר סטיבן מנוצ'ין (צילום: Shutterstock)

מוקדם יותר אמר מנוצ'ין כי הוא מקווה לפגישות "יעילות" כדי להגיע לסיום הסכסוך שגרם להעלאת מכסי המגן על סחורות מיובאות של שתי המדינות.

מכסי המגן של ארצות הברית על סחורה סינית בשווי של 200 מיליארד דולר צפויים לעלות ל-25 אחוזים במידה ושני הצדדים לא יגיעו להסכם עד תחילת החודש הבא. כיום עומדים מכסי המגן האלה על עשרה אחוז בלבד.

כאשר עזב את בית המלון בבירה הסינית, שאלו הכתבים את מנוצ'ין מה הוא מקווה יצא מהביקור. הוא ענה "פגישות מועילות", אך לא הוסיף. שר האוצר הגיע לסין יחד עם נציב הסחר רוברט לייטהאוזר אתמול.

במקביל, אמר אתמול הנשיא דונלד טראמפ כי הוא עשוי לדחות מעט את תאריך פקיעת האולטימטום להסכם, אך הוא מעדיף לא לעשות זאת, וכי הוא מצפה להיפגש עם נשיא סין, שי ג'ינפינג כדי לחתום על הסכם.

מראה מעט גמישות לגבי יום פקיעת האולטימטום. הנשיא טראמפ (צילום: Shutterstock)

בעבר תיארו אנשי טראמפ את תאריך פקיעת האולטימטום כתאריך ברזל שלא ישתנה, אך כאמור, טראמפ הבהיר כי מדובר בתאריך עם גמישות מסוימת. בחודש דצמבר אמר הנשיא כי "הפסקת האש" של 90 הימים עשויה להתארך, אך הוא יעלה את מכסי המגן במידה וחילוקי הדעות לא ייפתרו.

מספר הולך וגובר של בעלי עסקים אמריקניים ומחוקקים בוושינגטון הביעו את תקוותם לאחר את תאריך פקיעת האולטימטום בזמן ששני הצדדים מנסים לפתור את הדרישות הקשות של ארצות הברית לשינוי המדיניות הסינית כדי שבייג'ינג תפסיק את הסובסידיות לתעשייה המקומית ותשמור על חוקי הקניין הרוחני.

בשבוע שעבר אמר הנשיא כי הוא לא מתכנן להיפגש עם שי לפני פקיעת האולטימטום. מנוצ'ין ולייטהאוזר צפויים להמשיך בשיחות במהלך סוף השבוע, והם ייפגשו עם היועץ הכלכלי הבכיר של שי, ליו הא.

נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: Shutterstock)

סבב השיחות האחרון החל ביום שני בדיונים בדרג סגנים כדי לפתור בעיות טכניות, כולל המכניזם שיאכוף את הסכמי הסחר שאולי עוד ייחתמו בהמשך.

סבב השיחות הקודם, שהתקיים בסוף החודש שעבר, הסתיים עם התקדמות קלה בלבד, אך בלי הסכם חתום. ההצהרות של הצד האמריקני מלמדות כי ישנה עוד עבודה רבה לפנינו.

YOU MIGHT ALSO LIKE