מזכיר המדינה פומפאו למדינות אירופה: אל תשתמשו במוצרי "וואווי"
מייק פומפאו הגיע להונגריה כחלק מביקור קצר באירופה ואמר לממשל המקומי: "יהיה קשה לנו לשתף פעולה עם מדינות שעושות שימוש בטכנולוגיה זו"; משרד החוץ הסיני פרסם הודעה חריפה כנגד האמירה

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, הזהיר את מדינות אירופה מפני שימוש בטכנולוגיות של חברת התקשורת הסינית וואווי, שימוש שעלולה לפגוע ביחסים עם ארה"ב.

מזכיר המדינה פומפאו וחברת וואווי (צילום: Shutterstock)

פומפאו הגיע אתמול להונגריה כחלק ממסע לחמש מדינות אירופאיות ואמר כי על ארה"ב להזהיר את שאר ממשלות העולם שישנן סכנות טמונות בשימוש בציוד תקשורת של וואווי. "חיוני שאנחנו נשתף את מדינות אירופה בסכנות שאנחנו מכירים. מדובר בסכנות לתושבי המדינות כמו איבוד הפרטיות", אמר מזכיר המדינה והמשיך, "יהיה קשה לנו לשתף פעולה עם מדינות שעושות שימוש בטכנולוגיה של וואווי".

זהו המאמץ האחרון בשורה ארוכה של מאמצים שעושה ממשלת ארה"ב במטרה להרחיק את וואווי מהדור החדש של רשתות אלחוטיות, ה-5G. הבוקר, הממשל הסיני בגיב בחריפות לדברי מזכיר המדינה: "ארה"ב מאשימה חברות סיניות מובילות ללא כל תשתית של ראיות. מדובר בצעדים לא הוגנים ולא אתיים", אמרה הואה שונינג, דוברת משרד החוץ הסיני.

כבר שנים ארוכות שארה"ב סבורה שממשלת סין עושה שימוש במוצרי וואווי כדי לרגל אחר מדינות אחרות, אך היא מעולם לא הציגה ראיות לכך. כאמור, החשש רק הולך וגובר לקראת פריסת ה-5G ברחבי העולם. טכנולוגיה זו יכולה להעביר כמויות גדולות של מידע. החברה הסינית מכחישה שמוצריה מהווים סכנה כלשהי ומדגישה שהיא חברה פרטית שאינה קשורה לממשל.

"אנחנו קוראים לכל ממשלות העולם להביט באופן אובייקטיבי על הראיות הקיימות", אמר וויליאם ווו, מנכ"ל וואווי.

YOU MIGHT ALSO LIKE