טעם מר לאוהבי הקפה: המחירים צפויים לזנק עד סוף השנה
אחרי כמה שנים ברוכות, התפוקה של ברזיל - מיצרניות הקפה הגדולות - הולכת להיות נמוכה. מומחי השווקים צופים עליה של 25% במחיר פולי קפה מזן ערביקה

מחירו של קפה ערביקה צפוי לעלות בעשרים אחוזים עד סוף השנה, בעקבות ירידה בתוצרת פולי הקפה של ברזיל. כך עולה מדוח שפרסמה היום (שלישי) סוכנות הידיעות רויטרס.

המחירים יעלו בגלל הירידה בתפוקה של ברזיל (צילום: Shutterstock)

סוכנות הידיעות שאלה מומחי כלכלה, ואלה טענו כי העולם עומד בפני מחסור של מיליון שקים של 60 ק"ג בשנים 2019/20. זאת, לעומת צפי לעודף של 4.25 מיליון שקים בשנים 2018/19.

האספקה העולמית שצפויה להצטמק בעונה הבאה תביא, כך לפי מומחי השווקים, לעליה של 1.25 דולר לפאונד במחיר הקפה, עד סוף השנה. מדובר במחיר של קרוב ל-25% מעל מחיר הקפה כיום. "מחירי הערביקה יקבלו תמיכה בשל העובדה שהשנים 2019/20 צפויות להיות 'שנות חסר' בברזיל", אמרה קרולין ביין, אנליסטית ב-Capital Economics.

התחזית הכלכלית הזאת מייצגת צפי לירידה של 8.3 אחוזים בכמות הסחורה לעומת 2018/19, שכמויות התבואה אז סייעו להוריד את המחיר לשפל של קרוב ל-13 שנים.

שוק הקפה הברזילאי צפוי להיות מושפע גם מתנודות המטבע המקומי, הריאל. במידה והמטבע הברזילאי יתחזק, ייתכן שיצרנים מקומיים יעדיפו שלא למכור קפה בשוק שמשתמש בעיקר בדולרים.

YOU MIGHT ALSO LIKE