לקראת הלגליזציה - תעשיית הקנאביס מנקה שורות
גם אם יש מאחוריך המון כסף ופתחת בשדרה החמישית חנות סטייל אפל, רק למריחואנה - אם יתברר שהבכירים שלך גזענים, סקסיסטים, הומופובים ומושחתים, איש לא ירצה להיות קשור אליך

החברה שמאחורי "חנות האפל של הוויד" בעיר ניו יורק ממשחק הקנאביס. התאחדות תעשיית הקנאביס הרפואי של מדינת ניו יורק מנתקת את קשריה עם חברת MedMen, זאת על רקע האשמות באמירות גזעניות וסקסיסטיות וכן התנהלות כספית מושחתת בקרב בכיריה.

לקחו את ההשראה מדון דרייפר קצת רחוק מדי? (צילום: The Cannabist)

"מֶדמֶן", שפתחה תחנת חלוקה נוצצת ומהודרת בשדרה החמישית אשתקד, ומתכננת לפתוח אחד נוסף באזור "אריזת הבשר" האופנתי, מחזיקה באחד מעשרה רישיונות להפעלת תחנות חלוקה לבעלי רישיון למריחואנה רפואית במדינה.

בתביעה שהוגשה בבית המשפט העליון של לוס אנג'לס על ידי סמנכ"ל הכספים לשעבר של החברה, ג'יימס פארקר, נטען כי מנכ"ל מדמן, אדם בירמן, כינה חבר במועצת העיר לוס אנג'לס "גמד כושי" והשתמש בכספי החברה כחשבון ההוצאות האישי שלו.

פארקר אומר שבירמן ובכירים אחרים בהנהלת החברה, המבוססת בקליפורניה, השתמשו דרך-קבע בכינויי גנאי גזעניים, סקסיסטיים והומופוביים, וביצעו כלאחר יד שורה של הונאות בנקים ועבירות הונאה אחרות, תוך זלזול בזכויות בעלי המניות.

לא מזמן הוא היה הדארלינג של התעשייה. אדם בירמן, מנכ"ל מדמן (צילום: קנאביס ביזנס מגזין)

"להתאחדות יש מדיניות אפס-סובלנות לכל חבר בה שינהג באופן בזוי כזה", אמרו נציגי התאחדות הקנאביס הרפואי אתמול (ראשון) במכתב שמוען למושל המדינה אנדרו קואומו, מנהיגת הרוב הדמוקרטי בסנאט אנדריאה סטיוארט-קזינס ויו"ר אסיפת המחוקקים קארל הסיט.

חברת מדמן התבקשה לפרוש מן ההתאחדות, שפועלת למען התרת שימוש בקנאביס לבגירים. יו"ר הארגון ונשיאו אמרו שאם לא תתכבד החברה ותפרוש ממנו - היא תודח. "אנחנו עדיין תומכים בארגון (התאחדות תעשיית הקנאביס הרפואי), אמר דובר חברת מדמן, דניאל יי. "כבר התייחסנו לטענות האלה באופן פומבי. הם שקריים מיסודם. הם הושמעו על ידי עובד ממורמר".

יספיק טו ליגלייז איט עוד השנה? מושל ניו יורק, אנדרו קואומו (צילום: ABC)

קואומו הציע בתוכנית התקציב שלו בחודש שעבר להתיר את השימוש במריחואנה לצרכי הנאה לבגירים מעל גיל 21. הוא העריך כי מדינת האימפריה תוכל להפיק בסופו של דבר כ-300 מיליון דולר לשנה בהכנסות ממסים על הצמח הפופולרי, שכל איסור חוקי לא הצליח להעלים אותו מכל שכבות החברה.

מחר (שלישי) ייערך שימוע כלכלי בו תידון הצעתו של המושל. המחוקקים בבירת המדינה אולבני, כולל יו"ר הבית התחתון היסטי, מביעים ספק אם ניתן יהיה להכין את כל הפרטים והתקנות עד לתאריך האחרון להגשת תקציב, החל באחד באפריל.

YOU MIGHT ALSO LIKE