דירוג שווי השוק: אפל עקפה את מיקרוסופט ואמזון בדרך לפסגה
אפל ניסתה בשבועות האחרונים להנמיך את הציפיות ממנה, ועל כן המנייה רשמה עלייה למרות דוח רבעוני פחות מוצלח. לעומתה, מיקרוסופט ואמזון חוו ירידה במנייתן בעקבות פרסום הדוח. ובכל זאת, "רק" 15 מיליארד דולר מפרידים בין שלוש החברות

בראשית השנה עקפה חברת אמזון את אפל ברשימת החברות הציבוריות בעלות שווי השוק הגדול, והיום נודע כי אפל השיבה לעצמה את הכתר עם שווי שוק מוערך של 821.59 מיליארד דולר.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock / AP / רויטרס)

גם חברת מיקרוסופט נמצאת בתמונה, והיא דורגה במקום השני עם שווי שוק מוערך של 813.48 מיליארד דולר כאשר אחריה ניצבת ענקית המסחר המקוון, אמזון, עם שווי שוק של 805.7 מיליארד דולר. שלוש החברות הללו מנהלות ביניהן קרב קשה על המקום הראשון ברשימה המכבודת.

דוח הרבעון של אפל הוא ככל הנראה הסיבה העיקרית לעלייה. אפל ספגה מהלומה בכל הקשור לשווי השוק שלה לפני כחודש לאחר ששינמכה את תחזית ההכנסות לרבעון הראשון של 2019. בפועל, הודעת השנמוך גרמה לציפיות מופחתות מדוח הרבעון האחרון של 2018. כאשר בסוף פרסמה אפל את הנתונים, מנייתה זינקה ב-7% למרות ירידה של 15% ברווח ממכירת אייפונים, מכשיר הדגל של החברה.

בניגוד מוחלט לאפל, אמזון ומיקרוסופט איכזבו בדוח הרבעוני. מיקרוסופט פספסה את תחזית ההכנסות ומנייתה ירדה ב-4%. אמזון דווקא חוותה עלייה במנייה לאחר פרסום הדוח, אך ירידה נרשמה לאחר שמספר בכירים בחברה סיפרו שהחברה תשקיע סכומי עתק במספר פרויקטים בשנה הקרובה, דבר שישפיע באופן ישיר על השורה התחתונה.

YOU MIGHT ALSO LIKE