משטרת ניו יורק נגד וויז: ההתרעה מפני ניידות היא עבירה פלילית
המשטרה פנתה לגוגל, החברה האם של וויז, וקראה לה להשבית את אפשרות להתריע מפני ניידות: פרסום מיוקמי ניידות הוא "ניסיון מכוון לשבת את אכיפת חוקי הנהיגה תחת השפעה"

משטרת ניו יורק הורתה לגוגל להשבית את אפשרות האזהרה מפני ניידות משטרה מאפליקציית וויז שבבעלותה, כך דיווחה היום (רביעי) רשת פוקס. לטענת המשטרה, אפשרות האזהרה עשויה להיחשב מעשה פלילי.

כך זה נראה עכשיו. שוטרים בוויז (אילוסטרציה: thenextweb)

על פי הדיווח, במהלך סוף השבוע האחרון שלחה המשטרה התרעת "הפסקה והשבתה" (Cease and desist) לגוגל, נגד הפונקציה שמאפשרת לנהגים להזין את מיקומן של ניידות משטרת תנועה: "אנשים שמפרסמים את המיקום של ניידות לבחינת נהיגה תחת השפעה עלולים להיות מעורבים במעשים פליליים, מאחר שפרסומים אלו יכולים להיחשב ניסיון מכוון למנוע ו/או להשפיע על אכיפת חוקי נהיגה תחת השפעה, כמו גם סעיפים וחוקי תנועה אחרים", כתבה אן פרונטי, סגנית מפכ"ל המשטרה לענייני משפט.

המכתב לא מתייחס גם לפונקציה החדשה של אפליקציית המפות של גוגל שמתריעה מפני המצאות מצלמות לזיהוי נסיעה במהירות מופרזת ומעבר באור אדום, אולם על פי פרשנויות למכתב האזהרה מתייחסת גם אליהן.

לא נוכל להזהיר יותר? ניידות של משטרת ניו יורק (צילום: Shutterstock)

פונקציית האזהרה מפני משטרה של וויז נמצאת תחת ביקורת כבר לא מעט שנים, כולל קריאות של איגודי שוטרים להשביתה. עוד ב-2015 קרא איגוד סמלי משטרת ניו יורק להשבתת האפשרות, לאחר ששני שוטרים נהרגו בברוקלין על ידי רוצח שהשתמש שארב להם באמצעות אפשרות איתור הניידות בוויז. קריאות אלה לא הניבו דבר עד כה, לפחות לא בארצות הברית. ב-2017 הודיעה צרפת כי לא תאפשר יותר לאפליקציות ניווט לפרסם מיקומים של מצלמות וגלאי מהירות.

וויז היא אפליקציית ניווט מבוססת דיווחי נהגים ונוסעים שמעדכנת בזמן אמת על עומסים, תאונות ומכשולים בדרך. האפליקציה פותחה בישראל וזכתה עד מהרה להצלחה בין לאומית. וויז נרכשה על ידי גוגל ב-2013, במהלך שהיה רכישת האפליקציה היקרה ביותר עד אז.

YOU MIGHT ALSO LIKE