הונדה דרשה הוכחת אזרחות מעובדיה ונקנסה ע"י משרד המשפטים
קנס כספי יחסית קטן הוטל על חטיבת המטוסים של ענקית כלי הרכב בתום חקירה ממושכת. למרות שנקבע כי היא פעלה בתום לב, משרד המשפטים כינה את המהלך כ"הפרה בוטה של חוק ההגירה והאזרחות משנת 1965"

משרד המשפטים האמריקאי קנס את חברת Honda Aircraft Company, יצרנית מטוסים וחברת בת של יצרנית המכוניות בעלת השם הזהה, בעקבות הסירוב להעסיק עובדים שאינם אמריקאים, גם אם הם מחזיקים באישורי עבודה הנדרשים.

מטוס ה-HondaJet (צילום: Shutterstock)

הודעה בנוגע לקנס בגובה 45 אלף דולר ניתנה כבר בשבוע שעבר בעקבות מה שכונה ע"י משרד המשפטים כ"בהפרה בוטה של חוק ההגירה והאזרחות משנת 1965". על פי הדיווחים, החברה פרסמה מודעות דרושים על לפחות 25 משרות בין השנים 2015 ל-2016 ובהן דרשה מכל מי שמגיש קורות חיים לצרף תצלום של תעודת הלידה האמריקאית או דרכון.

ההחלטה להטיל קנס יחסית קטן התקבלה לאחר שנקבע כי החברה פעלה בתום לב ולא התכוונה להפלות. מעבר לכך, החברה הסכימה להסיר את דרישת תעודת הלידה או הדרכון מכל המודעות החדשות. כחלק מהסדר הטיעון עם הממשל, מספר בכירים בחברה יעברו הכשרה בנוגע לדרכים שניתן למנוע אפליה.

מטוס ה-HondaJet החדיש - החברה מכרה קרוב ל-100 עד כה (צילום: Shutterstock)

כאמור, מדובר בחברת בת של הונדה שנוסדה ב-2006 ומחזיקה ב-1,200 עובדים במפעליה בצפון קרוליינה. בשלהי שנת 2015 החברה החלה למכור את מטוס ה-HondaJet, מטוס מנהלים שיכול להכיל עד שישה מושבים. עד כה נמכרו קרוב ל-100 מדגם זה, והחברה מקווה להגביר את קצב הייצור בשנים הקרובות.

YOU MIGHT ALSO LIKE