Papa John’s זכתה להשקעה של 200 מיליון דולר, בתמורה להחלשת מייסד הרשת
קרן ההון שהשקיעה את הסכום תקבל נתח גדול של מניות, ותצמצם את אחזקותיו של המייסד. במקביל, יצומצם כוחו בדירקטוריון החברה, אליו יצטרף יריבו העסקי הוותיק

רשת הפיצריות Papa John’s קיבלה חיזוק חדש - אבל מייסד הרשת ג'ון שנאטר לא מרוצה מכך. זכיינית הפיצה הודיעה אתמול (שני) כי זכתה להשקעה של מאתיים מיליון דולר מקרן ההשקעות Starboard Value. במסגרת ההשקעה, מנכ"ל החברה ג'ף סמית יכהן גם כיו"ר הרשת.

הרשת זכתה לחיזוק, על חשבון המייסד (צילום: Shutterstock)

העסקה בין הרשת לבין הקרן, שסמית עומד בראשה, מאיימת לצמצם עוד את השפעתו של מייסד הרשת על החברה אותה הקים בשנת 1984. העסקה תביא להרחבת הדירקטוריון וכך תחליש את השפעתו של שנאטר.

בעקבות העסקה יצורפו לדירקטוריון עוד שלושה חברים, ובהם סמית ואנתוני סניפיליפו, היו"ר והמנכ"ל לשעבר של עסקי הקזינו של Pinnacle Entertainment. בנוסף, חבר חדש נוסף שמצטרף לדירקטוריון הוא יריבו העסקי של שנאטר, סטיב ריצ'י, שהפך למנכ"ל החברה בשנת 2017, אז הודח שנאטר מתפקידו בעקבות ביקורת על התגובה של הנהלת ה-NFL למחאת השחקנים שבחרו לכרוע ברך בזמן ההמנון הלאומי.

בנוסף להרחבת הדירקטוריון, ההשקעה הגדולה תעניק לקרן ההון נתח חדש של מניות, וחלקו של שנאטר במניות יצומצם מ-31.1 אחוזים ל-26 אחוזים בלבד.

YOU MIGHT ALSO LIKE