אלפבית עמדה בתחזיות הכלכלנים, אך מדוע המשקיעים חוששים?
בדומה לאמזון, גם חברת האם של גוגל נשענת על שירותי הענן בכל הקשור לדיווח הרבעוני שלה; ירידה של 29% בהכנסות ה"פיי-פר-קליק" גורמת לדאגה רבה. מנכ"ל החברה התייחס לאתגרים שניצבים מולה: "המטרה היא ליצור נגישות למידע שיהיה שימושי לכולם"

אלפבית, חברת האם של גוגל, פרסמה לפני זמן קצר את נתוני הרבעון הרביעי של שנת 2018 בהם עקפה את תחזיות הכלכלנים, אולם מניית החברה ירדה בשלושה אחוזים במסחר המאוחר על רקע ירידה בהכנסות מפרסומות.

משרדי גוגל במאונטן ויו (צילום: Shutterstock)

החברה הודיעה על רווח של 39.28 מיליארד דולר, וזאת לעומת 38.93 מיליארד דולר שאותו חיזו הכלכלנים. הנתון שמעורר דאגה רבה בקרב המשקיעים היא ירידה חדה ברווח על "פיי-פר-קליק", צורת תשלום לפיה המפרסם משלם רק על פתיחת הלינק. נתון זה ירד ב-29% בהשוואה בין 2017 ל-2018, ו-9% בין הרבעון השלישי לרביעי של 2018. 

הכלכלנים ציפו שהחברה תודיע על הוצאות בסך 5.63 מיליארד דולר, אך אלפבית הפתיעה והודיעה שהוציאה קצת מעל ל-7 מיליארד דולר במהלך הרבעון. מדובר במרווח תפעולי של 21% בעבור הרבעון, קצת פחות ממה שחזו הכלכלנים לרבעון (22%) וקצת פחות ממה שדווח אשתקד (23%). "המטרה שלנו בגוגל היא ליצור נגישות למידע שיהיה שימושי לכולם. לספק מידע אמין ומדויק בכל קצוות האינטרנט הפך לאתגר מורכב מאוד, וכזה שרק ילך ויהיה מורכב יותר בשנים הקרובות", אמר הבוקר סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית. 

"המטרה היא לייצר נגישות למידע": סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית (צילום: רויטרס)

בדומה לחטיבת AWS של אמזון, חטיבת התשתיות ושירותי הענן של אלפבית רשמה רווח של 6.49 מיליאר דולר, עלייה של 31% לעומת שנת 2017. עוד דווח כי לחברה כ-98 אלף עובדים ברחבי העולם, עלייה לעומת 80 אלף עובדים שהעסיקה בתקופה זו אשתקד. החברה סירבה לפרט את המספרים המדויקים, אך הסכימה לומר כי "רוב המשרות החדשות" היו בתוך חטיבת התשתיות ושירותי הענן.

YOU MIGHT ALSO LIKE