בנק JPMorgan Chase לאפל: רכשו את נטפליקס
אנליסט בבנק המפורסם מפציר בענקית הסמארטפונים והמחשבים לרכוש את חברת הסטרמינג בעזרת עודפי מזומן בגובה רבע מיליארד דולר. סכום הרכישה הצפוי עומד על כ-190 מיליארד דולר. האנליסט: "נטפליקס מספקת התאמה אסטרטגית לצרכי אפל"

אפל, ענקית המחשבים והסמארטפונים, מחזיקה בקרוב לרבע מיליארד דולר בכסף נזיל, ובנק ההשקעות ג'יי פי מורגן צ'ייס סבור שעל אפל לרכוש את נטפליקס כדי להתמודד בצורה טובה יותר במלחמת הסטרימינג.

כך יראה הלוגו של נטפליקס לאחר העסקה? (צילום: פליקר)

"לדעתנו, נטפליקס מספקת התאמה אסטרטגית לצרכי אפל, שכן היא מובילה בתחום של הפקת תוכן מקורי ומצליחה להבדיל את עצמה ממתחריה. אנו מאמינים שישנו ערך רב ברכישת החברה המובילה בתחום הסטרימינג", אמר סמיק צ'אטרג'יי, אנליסט בכיר בבנק ההשקעות הוותיק.

עם זאת, מוקדם מדי לדעת אם עסקה כזו תצא אל הפועל, שכן צ'אטרג'יי מעריך שנטפליקס תדרוש סכום מכירה שגובה ב-20% מערכה (שווי השוק של נטפליקס עומד על 148 מיליארד דולר ויש לחברה חובות בסך כ-7 מיליארד דולר). אי לכך סכום הרכישה הצפוי, אם בכלל יקרה, עומד על כ-190 מיליארד דולר.

האמירה של צ'אטרג'יי מגיעה על רקע האטה משמעותית בקצב המכירות של מכשיר הדגל, האייפון. מדובר בנתוני מכירות שהביאו את החברה לרמות חדשות מבחינה הכנסה, אולם בשנה האחרונה פחות אנשים רכשו אייפונים, דבר שמעורר דאגה גדולה באפל. בעקבות הדיווחים, המניות של אפל ונטפליקס עלו במסחר המוקדם ב-2.1% ו-2.5%, בהתאמה.

YOU MIGHT ALSO LIKE