"הגעתי לפה כדי להקיף את עצמי באנשים מעוררי השראה"
ישראלים מספרים על החיים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות: עופר יעקב- במאי ויוצר וידאו. בן 25. בלוס אנג׳לס כ- 3 חודשים

"המשפחה שלי היא המשפחה הכי אוהבת ותומכת. כשעלה הרעיון לטוס לארצות הברית, למרות שאני בן יחיד, הם פרגנו ונתנו לי את ברכת הדרך. גדלתי בראש העין לשני הורים מדהימים: אמא- יעל, ואבא- יששכר. בהמשך הם נפרדו ואמא שלי התחתנה בשנית עם בחור מקסים בשם ברוך, יחד איתם עברתי לגור בפרדסיה, שם העברתי את כל תקופת התיכון והצבא. עם זאת, אני ואבא שלי שומרים על קשר מעולה עד היום.

במהלך הקריירה שלי כיוצר וידאו נאלצתי לסרב למספר הצעות עבודה מפתות שהתקיימו בארצות הברית בשל אישורי ויזה. לפני שנתיים גיליתי שיש כזה דבר שנקרא ויזת אמן, אישור מיוחד לאמנים ויוצרים לפתוח עסק ולעבוד באופן חוקי בארצות הברית. לא חשבתי פעמיים ועשיתי את כל מה שצריך על מנת להשיג את האישור. אחרי תהליך ארוך ולא פשוט, קיבלתי הודעה מרגשת משגרירות ארה״ב- הויזה אושרה! אז נכון, הכי קל להשאר באיזור הנוחות. במקום שבו גדלת, ליד כל המשפחה והחברים הטובים, במקום שאוהבים אותך ומעריכים את העסק שלך ואת העבודות שלך. בארץ מונתי לשגריר 'גו-פרו ישראל'. צילמתי קליפים לזמרים מוכרים כמו סטפן, נועה קירל, איתי לוי ועוד המון אנשים מוכשרים, ובכל זאת, משהו בי בער לטוס. הרצון להגשים את עצמי ולהצליח בענק בתחום הצילום ויצירת וידאו. הגעתי לפה כדי להקיף את עצמי באנשים מעוררי השראה, הרצון לא להגיע למצב שאני מסתכל אחורה עוד כמה שנים ואומר: למה לא עשיתי את זה. לפני שלושה חודשים ארזתי מזוודה, עליתי על המטוס ללוס אנג׳לס ויצאתי למסע.

חגגתי יום הולדת 25 פה בלוס אנג׳לס. אני מתמחה בצילום ויצירת וידאו, התוכן שלי מתמקד בספורט אקסטרים, לייף סטייל ואנרגיות חיוביות. אני מחזיק בדף אינסטגרם אישי בעל 30 אלף עוקבים @ofer_yakov. בנוסף, אני בעצמי חובב אקסטרים מושבע. אני גולש גלים, נוסע על סקייטבורד, רוכב על אופנועי שטח, גולש סנובורד וקופץ מצוקים למים. לפני חודש נסעתי עם קבוצת חברים לסקי ב- Mammoth Mountain, אתר סקי ממש מוכר ומדהים בארה״ב, כל כך נהנתי שלא רציתי לעזוב.

בתקופה הקצרה שאני פה הפקתי סרטון על השריפה הגדולה בלוס אנג׳לס. ֿנסעתי יחד עם קבוצת חברים שאספה תרומות ובכסף קנו מזון וציוד נלווה לאנשי צוות שהיו בשריפה. הסרטון הגיע לתוכנית ״אורלי וגיא״. צילמתי סרטונים עם כוכבי רשת מאוד גדולים שיש להם מיליוני עוקבים, בהם: Jay Alvarrez , Jesse Welles , Pashatheboss , SexyJefo & imboxboy. צילמתי קליפ לשיר החדש של איתי לוי בניו יורק. התראיינתי בתוכנית ״הצינור״ על יוצרי וידאו שמצליחים דרך הרשת. זכיתי מקום ראשון בתחרות של נשיונל ג׳יאוגרפיק ישראל.

החוויה המשמעותית ביותר שאני עברתי ועובר פה היא המעבר עצמו. זאת פעם ראשונה שאני עוזב את בית ההורים באופן רשמי ועובר למקום משלי. החוויה הזאת לגמרי בונה אותי והופכת אותי לבן אדם יותר עצמאי ובוגר". 

מה אתה הכי אוהב בארה"ב?

אני ממש אוהב את העובדה שכל תחום שנמצא פה מפותח ברמה הכי גבוהה שיש. יש פה סצינה מאוד גדולה של צילום. כמו כן, גם תחום הסקייטבורד מפותח מאוד. בוניס ביץ׳ נמצא אחד הסקייטפארקים הכי מפורסמים בעולם. בתחום האקרובטיקה, יש את החוף של סנטה מוניקה שמלא במתקני כושר ושעשוע ומושך אליו המון מתאמנים מוכשרים.

מה אתה הכי לא אוהב בארה"ב?

אני לא אוהב את זה שרושמים מחיר מסוים על מוצרים וברגע הקנייה מוסיפים tax, לא מבין למה לא לרשום את המחיר הסופי כולל ה-tax מההתחלה' אבל בתכל'ס זה ממש שטויות, אני מסתכל על התמונה המלאה ואני מאוד אוהב את ארה״ב.

מה מבחינך הדבר השונה ביותר בין ישראל לארה"ב?

הדבר השונה והמצחיק בין ישראל לארה״ב זה ההסתכלות על שעות נסיעה ברכב. אנשים בקליפורניה מגדירים נסיעה של 4 שעות כנסיעה קצרה, בעוד שבישראל נסיעה של 4 שעות נחשבת כנסיעה ארוכה בטירוף.

למה הכי מתגעגע בארץ?

יש לי שני כלבים קטנים ומתוקים בשם בל וג׳וני שנשארו בארץ. קשה להסביר במילים כמה אני מתגעגע אליהם, הדבר היחיד שמנחם אותי זה שהם בידיים טובות של המשפחה שלי.

למה אתה הכי פחות מתגעגע אליו בארץ?

אני לא מתגעגע לזמנים הארוכים שהייתי מחכה לחבילה שתגיע מחו״ל. כאן בארה״ב יש השירות הסופר מהיר של ״אמזון״. אני קונה דברים באינטרנט ומקבל אותם יום למחרת, זה פשוט אדיר.

מה הכי ישראלי בעיניך?

הכי ישראלי בעיניי זה לפתוח את הלב ולעזור לכל מי שצריך.

חופשה מומלצת:

כמובן שהוואי. קבוצת איים מלאי שמש עם גלים מדהימים, מים צלולים, דולפינים, עצי קוקוס ובחורות יפות בביקיני, לגמרי החופשה המושלמת.

מסעדה מומלצת במקום מגורייך:

ממליץ בחום על המסעדה האסייתית Tao.

איך אתה חוגג את החגים בארה"ב?

עם חברים טובים.

איזה מקום הוא מבחינתך הכי מיוחד במקום מגורייך?

עברתי לגור בבניין דירות ממש מגניב ליד בוורלי הילס Broadcast Center Appartments. אני חולה על זה שהכל סופר קרוב ונגיש. יש לנו מרכז קניות ליד הבית בשם The Grove. בנוסף, גם גינת דשא גדולה עם מגרשי כדורסל וכדורגל
והמון ברים ומסעדות מסביב.

במה לדעתך מקום מגורייך עדיף על ערים אחרות?

המקום הזה מושך אליו המון אנשים מוכרים, כל אחד בתחומו. כיף להיות במקום שהכל קורה בו.

במה לדעתך מקום מגורייך פחות עדיף על ערים אחרות?

קצת יותר מדי עירונית והפקקים נוראיים.

לאן אתה הולך במקום מגורייך כשאתה רוצה להרגיש בבית (מזכיר את ישראל)?

את האמת שאין פה מקום שגורם לי להרגיש בבית. מה שבאמת גורם לי להרגיש קרוב זה שיחות וידאו עם המשפחה והחברים מהארץ.

איפה אתה רואה את עצמך עוד 10 שנים?

עוד 10 שנים אני אהיה יוצר מאוד מוכר בעולם בעל השפעה וערך מוסף. בעל עצמאות כלכלית וחי חיים מאושרים בלי חרטות.

האם אתה רואה את עצמך חוזר לארץ?

כרגע עדיין אי אפשר לדעת, אני מאוד אוהב את הארץ וגם את ארה״ב. טסתי לכאן במטרה להגשים את עצמי ולחוות כמה שיותר ובסופו של דבר אשאר במקום שיעשה לי הכי טוב.

איך אתה אוהב לאכול קרמבו?

כרגע אני אוכל בריא, אז אין בתפריט שלי קרמבו, אבל בת'כלס מה זה משנה איך.

איזה פלאפל אתה הכי אוהב בעיר?

בנתיים אכלתי פלאפל רק במסעדה אחת בשם: TelAviv - אז נכון לעכשיו היא המנצחת.

איזה חומוס אתה הכי אוהב בעיר?

החומוס של חומוס בר.

טיפ לישראלי המתחיל באמריקה?

יהיו רגעים קשים בדר. חשוב לקחת הכל בפרופורציות ולהקיף את עצמך בחברים אמיתיים שיתמכו בך כשתצטרך. תזכור למה באת לכאן, ותמשיך לדחוף הכי חזק לעבר המטרה, והכי חשוב, אל תשכח גם ליהנות.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE