המשבר הבא בכלכלה? הממשל לא מקל על חברות מתכת שנאבקות במכסי הייבוא הגבוהים
החברות האמריקניות הגישו עשרות אלפי בקשות להחריג את המוצרים שהן מייבאות ממכסי המגן. עם זאת, רוב הבקשות עדיין לא נענו, וחלקן לא אושרו מסיבות משונות

יבואני המתכות בארצות הברית, שהגישו בשנה שעברה בקשות להחריג אותם ממכסי המגן על ברזל ואלומיניום מאבדים תקווה שהבקשות שלהם יאושרו. הפסימיות מחלחלת יותר ויותר בתעשייה בין השאר בשל ההשבתה החלקית שעיכבה עוד יותר את הדיון באלפי הבקשות שעדיין מחכות לאישור, חלקן כבר יותר משמונה חודשים.

תעשיית הצינורות נפגעה מאוד בשל מכסי המגן (צילום: Shutterstock)

היבואנים, ובהם ענקית הצינורות קינדר מורגן ויצרן הצנרת סניטיוב, הגישו 64 אלף בקשות להחרגה ממכסי המגן בגובה של 25 אחוזים על ברזל ועשרה אחוזים על אלומיניום שהטיל הנשיא דונלד טראמפ בחודש מרץ האחרון. כך עולה מנתוני משרד המסחר.

מספר הבקשות הגבוה, ההחלטה המאוחרת לאפשר את הגשת הבקשות והשבתת הממשל הארוכה בהיסטוריה האמריקנית הותירו יותר מחצי מהבקשות ללא מענה.

כאשר ממשל טראמפ הטיל את מכסי המגן בטענה של ביטחון לאומי, הוא הציע הקלות לחברות שמתקשות למצוא חלופה מקומית. באותם ימים התעשייה עוד הצליחה לשמור על אופטימיות יחסית.

למרות זאת, מתוך 64 אלף הבקשות שהוגשו על ידי מאות חברות, הממשל אישר עד כה רק 14,700 בקשות, ודחה 5,450. 10,000 בקשות הוחזרו למבקשים בלי תשובה בגלל טעויות בהגשה.

כעת, כמה יבואנים טוענים כי הם לא קיבלו את ההקלה המובטחת, והם מעריכים כי המחירים - שהועלו בעקבות מכסי המגן - יישארו גבוהים בעתיד הנראה לעין. דבר זה עשוי להשפיע גם על העסקים של החברות האלה, וגם על הכלכלה האמריקנית בכלליות.

חברת Sanitube מפלורידה, שמייצרת צינורות אל-חלד לתעשיית המזון ולתעשיות נוספות, הגישה שתי בקשות דומות למוצרים דומים שהיא מייבאת - אך בגדלים שונים. אחת הבקשות, שהתייחסה לחלק עיקרי בייבוא של החברה, נדחתה משום שהיא "לא היתה שלמה", בעוד שהבקשה השנייה, שהייתה די זהה פרט לגודל המוצרים המיובאים - אושרה. נשיא החברה, טוד אדמס, מעריך כי דחיית הבקשה עלתה לחברה מאות אלפי דולרים.

YOU MIGHT ALSO LIKE