אופטימיות זהירה בוול סטריט לקראת פרסום סיכום הרבעון של בואינג
יצרנית המטוסים האמריקאית צפויה למסור את נתוני הרבעון האחרון של 2018 מחר. בוול סטריט סבורים שהחברה תחצה לראשונה בתולדותיה את רף 100 מיליארד הדולר מבחינת הכנסות. מנכ"ל החברה: "העולם יזדקק ל-43 אלף מטוסים חדשים"

החשש מפני המשך קיומה של מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין גרמה ללא מעט כאוס בקרב המשקיעים בוול סטריט, אך ענקית התעופה בואינג דווקא פתחה את השנה החדשה בצורה נהדרת. מאז ה-1 בינואר, מנייתה של בואינג זינקה ב-12.95%, עלייה שמציבה את החברה במקום השלישי ברשימת הביצועים המוצלחים של חברות שנמצאות במדד הדאו ג'ונס.

מפעלי בואינג (צילום: Shutterstock)

השאלה שנותרה היא כיצד תגיב המנייה לדוח הרבעוני של החברה, שאמור להתפרסם מחר (רביעי) בבוקר. חרף החששות ממלחמת הסחר, רבים בוול סטריט צופים כי החברה תדווח על זינוק עצום של 50% ברווחים לעומת הרבעון המקביל בשנת 2017. יתרה מכך, יש סיכוי לא קטן שהרווח השנתי של בואינג יחצה את רף 100 מיליארד הדולר בפעם הראשונה בתולדות החברה. נכון להיום, התחזית עומדת על הכנסה שנתית של 99.7 מיליארד, כך שסטייה קלה לטובת בואינג תוביל לחציית הרף המיוחל.

ביחד עם אפל, לבואינג יש קשר עסקי ארוך-טווח עם השוק הסיני ורק בחודש נובמבר האחרון דיווחה יצרנית המטוסים שייצרה 2,000 מטוסים לשוק הסיני. לכן יש לחברה אינטרס מובהק שמלחמת הסחר לא תחריף. מנכ"ל בואינג, דניס מולנברג, הביע השבוע אופטימיות בנוגע לביקוש מטוסים בסין: "בעשרים השנים הקרובות, אנו מצפים שהעולם יזדקק ל-43 אלף מטוסים חדשים. 7,700 מתוכם שייכים לשוק הסיני", הוא הסביר.

מטוסי בואינג לקראת השלב הראשון בתהליך הבדיקות (צילום: Shutterstock)

במהלך שנת 2018, בואינג הרכיבה והעבירה לחברות התעופה 806 מטוסים חדשים כאשר 238 מהם (29.52%) נבנו במהלך הרבעון הרביעי של השנה. מדובר בעלייה של 15% בכמות המטוסים שנבנו במהלך השנה כולה לעומת השנה שקדמה לה, כמו גם שיא חדש לרבעון הרביעי.

YOU MIGHT ALSO LIKE