מיאמי: שלף אקדח ואיים על ילדים שהשתתפו באירוע נגד אלימות בעיר
נערים וילדים שהשתתפו באירוע רכיבה שנתי לרגל יום MLK לא חשבו שיראו לוע של אקדח מטווח אפס דווקא ביום הזה. החשוד נעצר והואשם בנשיאת נשק מוסתר. צפו בתיעוד האירוע

סרטון שפורסם הלילה (שני) מראה גבר לבן בדרום פלורידה שולף אקדח אל מול קבוצה של ילדים שחורים, תוך שהוא קורא לעברם קריאות גזעניות, במהלך צעדת מרטין לותר קינג נגד אלימות חמושה.

שלף אקדח והתחיל לקלל (צילום מסך)

האירוע התרחש אמש במחוז בריקל במיאמי. כך עולה מהדיווח של ארגון זכויות האדם מפלורידה Dream Defenders, שפרסם את הסרטון בטוויטר.

המשטרה הודיעה כי האדם שנראה בסרטון זוהה כמארק אלן ברטלט, בן 51. הוא נעצר והואשם בנשיאת נשק מוסתר.

ההתפרצות המסוכנת והגזענית שלו באה בעקבות סכסוך שהתגלע בין אחת מתושבות המקום לבין הילדים, שהשתתפו באירוע הרכיבה השנתי “Wheels Up, Guns Down” שנערך במחאה על אלימות בנשק חם. באירוע השתתפו רוכבי אופניים ואופנועים רבים.

תיעוד האירוע כפי שפרסם ארגון Dream Defenders

בסרטון ניתן לשמוע את התושבת צועקת על הילדים שחוסמים את הכביש עם האופניים שלהם. "בבקשה תזוזו", אמרה האישה, "יש לי ילדים ואני צריכה לאסוף אותם". בסרטון אחר שפורסם נראית האישה כשהיא טוענת שאחד מהילדים דרס את רגלה עם האופניים שלו. "דרסת אותי עם הצמיג שלך!" צרחה אל עבר אחד הרוכבים.

את הקללות שפלט ברטלט לא נביא כאן בשל השפה הבוטה. אחד הרוכבים ענה לגבר הכועס "תצמיד את האקדח לראש שלי".

הואשם בנשיאת נשק מוסתר. מארק אלן ברטלט (צילום: משטרת מיאמי)

הנשיא דונלד טראמפ, אם תהיתם, ציין את היום בביקור פתע שארך שתי דקות תמימות באנדרטה הלאומית לזכר מרטין לות'ר קינג הבן בוושינגטון הבירה, בחברת סגנו מייק פנס. זאת, לאחר שעורר תמיהה בכך שלא קבע אף אירוע לציון היום בלו"ז הרשמי.

במקביל תקף בנו של קינג הקרוי על שמו, את סגן הנשיא על ש"מינף" את שם אביו, בדברים שנשא היום, כדי להגן על השבתת הממשל בשם הדרישה להקמת חומה על גבול ארה"ב-מקסיקו.

YOU MIGHT ALSO LIKE