הדולר מתחזק, אך החשש הוא שההתחזקות כבר נמצאת מאחורינו
המשקיעים הביעו ביטחון יחסי בדולר, בעיקר בעקבות ההאטה בשאר השווקים בעולם, ובעיקר באירופה, שם צפוי הבנק המרכזי להתוות מדיניות של הידוק הכלכלה

הדולר הגיע היום (שלישי) לשיא של שלושה שבועות. המשקיעים מביעים ביטחון במטבע האמריקני לאחר שקרן המטבע העולמי חתכה את התחזיות לכלכלה העולמית בשנתיים הקרובות.

הדולר מתחזק, אבל רק בגלל ששאר השווקים בירידה (צילום: Shutterstock)

הדולר נחשב כקונצנזוס במסחר קצר הטווח מאז סוף השנה שעברה, בשל החשש כי הפדרל רזרב יפסיק את העלאת הריביות. למרות זאת, הימים האחרונים נהנה הדולר מחיזוק חיובי בשל הצמיחה האיטית בשאר הגזרות, ובייחוד באירופה.

"אנחנו עדיין חושבים שהעליות של הדולר עשויות להיות מאחורינו, והבנק המרכזי של אירופה צפוי להציע מדיניות בשבוע הקרוב כדי להדק את המדיניות הכלכלית", אמר מנואל אוליבטי, אסטרטג מטבעות בחברת Credit Agricole בלונדון.

בנוסף, מומחים טוענים כי הדולר עשוי למצוא את עצמו תחת לחץ בגלל ההשבתה החלקית שמתחילה לתת אותותיה על הצמיחה המקומית.

אנשי המסחר של מורגן סטנלי מאמינים כי הצמיחה של הכלכלה האמריקנית ברבעון הראשון של השנה צפוי להיות נמוך מהתחזיות -2.2 אחוזים בלבד, לעומת 4.2 אחוזי צמיחה בשנה שעברה.

קרן המטבע העולמי חתכה את התחזיות לשנתיים הקרובות בגלל החולשה בשווקים העולמיים, בעיקר באירופה ובשווקים המתפתחים. הקרן הוסיפה כי אם סכסוך המסחר לא ייפתר, הוא עלול לגרום לחוסר יציבות נוספת בכלכלה העולמית.

לעומת הדולר, האירו נמצא קרוב לשפל של שלושה שבועות, והוא ירד בקרוב לשני אחוזים במהלך השבועיים האחרונים.

YOU MIGHT ALSO LIKE