כלכלת סין צמחה בקצב הנמוך ביותר מזה שלושה עשורים
על רקע מלחמת הסחר והרצון של חברות סיניות להיפטר מסחורות מוקדם יותר השנה, הבוקר נחשף כי הכלכלה השנייה בגודלה בעולם צמחה ב-6.6% בלבד במהלך שנת 2018. עם זאת, לא הכל חדשות רעות וישנן נקודות אור

ממשלת סין חשפה מוקדם יותר היום (שני) את הנתונים הכלכליים של שנת 2018 ובהם נתון שגורם לדאגה רבה: הכלכלה צמחה ב-6.6% אשתקד, הצמיחה הקטנה ביותר שידעה הכלכלה השנייה בגודלה בעולם מאז 1990.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

כלכלנים רבים ייחסו להודעת סין חשיבות רבה, בייחוד על רקע מלחמת הסחר הקיימת מזה זמן רב בין ארה"ב לסין. התוצר מקומי גולמי (תמ"ג) של סין במהלך הרבעון הרביעי של השנה עמד על 6.4%, בדיוק כפי שציפו הכלכלנים הבכירים בעולם. עם זאת, מדובר בירידה של 0.1% לעומת הרבעון השלישי של שנת 2018.

בדיווח היו גם לא מעט נתונים חיובים, לדוגמה התפוקה התעשייתית שצמחה ב-5.7% בין דצמבר 2017 לדצמבר 2018, עלייה לעומת צמיחה של 5.4% כפי שנמדדה בין החודשים נובמבר 2017 לבין נובמבר 2018. במכירות הקמעונאיות נרשמה עלייה של 8.2% בדצמבר 2018 לעומת שנה קודם לכן, הרבה מעבר ל-5.3% שאותם חזו הכלכלנים. 

נמל שנחאי (צילום: Shutterstock)

"האטת כלכלת סין הייתה צפויה, שכן חברות ענק רבות ניסו להיפטר מסחורות לפני החלת מכסי מגן מסוימים. זה יצר מצב של אי-איזון די גדול", הסבירה הלן זו, בכירה בחברת ההשקעות הבינלאומית BlackRock. עם זאת, מסבירה זו, האטת הכלכלה הסינית החלה עוד בטרם החלה מלחמת הסחר.

YOU MIGHT ALSO LIKE