הרגולטורים הפדרליים בוחנים הטלת קנס על פייסבוק בגין פגיעה בפרטיות
אחרי שכבר נקנסה על ידי רשות המידע הבריטית ובזמן שהיא ממתינה להחלטה מהרשויות באיחוד האירופי, עשויה הרשת החברתית להתמודד עם סנקציות נוספות. ההערכות הן כי הקנס יהיה גבוה משמעותית מהקנס שהוטל בנסיבות דומות על גוגל ב-2012 ועמד על 22.5 מיליון דולר

הרגולטורים בארצות הברית שוקלים לקנוס את פייסבוק בעקבות הפרת פרטיות משתמשיה. על פי דיווח בוושינגטון פוסט, הטיעון הפורמלי הוא שפייסבוק הפרה את החוזה שלה עם הממשל, בו התחייבה להגן על הפרטיות.

עוד הסתבכות לאוסף. יו"ר ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג בעדותו על קיימברידג' אנליטיקה בפני הקונגרס (צילום: Getty)

ועדת הסחר הפדרלית (FTC) חוקרת את פייסבוק מאז השנה שעברה, אז התפוצצה פרשת "קיימברידג' אנליטיקה" והתברר כי המידע של משתמשי הרשת החברתית, פומבי או לא, אינו מוגן ויכול לשמש גורמים שונים למטרות מפוקפקות, כמו הפצת מידע מוטעה ממוקד. במסגרת הפרשה נחשף כי דרך אפליקציית שאלון שהופעלה על ידי פייסבוק נאספו נתונים של 87 מיליון משתמשים ברחבי העולם והועברו לקיימברדיג' אנליטיקה, שככל הנראה עשתה בהם שימוש מפוקפק במסגרת הבחירות לנשיאות ב-2016.

ה-FTC טרם סיימה את חקירתה או הצליחה לאמוד את היקף הפרת הפרטיות. על פי גורם המקורב לחקירת ה-FTC, הועדה נמצאת בקשר עם פייסבוק, אולם לא ברור אם החקירה תסתיים בהסדר פשרה שבמסגרתו תסכם החברה לתשלום קנס, שצפוי להיות גבוה בהרבה מ-22.5 מיליון הדולר שהועדה הטילה על אלפאבית, החברה האם של גוגל, ב-2012. ה-FTC, שפעילותה מוגבלת בימים אלה בשל השבתת הממשל הפדרלי, לא הגיבה לידיעה.

כאן הכל התחיל. קיימברידג' אנליטיקה (אילוסטרציה)

באוקטובר האחרון נקנסה פייסבוק בחצי מיליון לירות שטרלינג – כ-600 אלף דולר, סכום זניח ביחס להיקף הכנסותיה – על ידי רשות המידע הבריטית, בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה והפגיעה בפרטיות המשתמשים.

קנס בבריטניה ניתן כחודש אחרי שהתברר שפייסבוק עשויה להקנס ב-1.63 מיליארד אירו – כמעט שני מיליארד דולר – על ידי האיחוד האירופי, גם כן בשל הפרת חוקי פרטיות. הפרה זו נגרמה במהלך הפריצה הגדולה ביותר בתולדות פייסבוק, שחשפה פרטים של עשרות מיליוני משתמשים. ההחלטה האירופית הסופית טרם התקבלה.

YOU MIGHT ALSO LIKE