טסלה הודיעה שתפטר אלפי עובדים, המנייה צונחת
מעל ל-3,000 עובדים, או 7% מכלל כוח העבודה, יאבדו את משרתם בשל הרצון לייעל את תהליך הייצור ולהגיע ליעד שהחברה הציבה לעצמה: מכירת המודל 3 במחיר של 35 אלף דולר (לעומת 44 אלף כיום)

יצרנית המכוניות החשמליות, טסלה, הודיעה מוקדם יותר היום (שישי) שבכוונתה לפטר כ-3,150 עובדים, או כ-7% מכלל כוח העבודה שלה, וזאת כחלק ממאמציה לייעל את תהליך הייצור ולהוזיל את המודל 3.

מפעלי טסלה (צילום: Shutterstock)

את הודעת הפיטורים שלח מנכ"ל החברה, אילון מאסק, ובה נאמר כי "טסלה ניצבת מול מתחרים גדולים וצריכה לעבוד קשה במיוחד כדי להבטיח את הישרדותה, תוך כדי בניית מוצר זול יותר", כלשון ההודעה.

בהודעה לא פורט בדיוק כמה עובדים יאבדו את משרתם, אולם כן נאמר כי מדובר ב-7% מכוח העבודה. כיום טסלה מעסיקה כ-45,000 עובדים, כך שחישוב גס מעלה שמעל ל-3,000 עובדים יפוטרו. מדובר בצעד שהפתיע רבים, שכן ברבעון השלישי של שנה שעברה החברה הודיעה על רווח של 312 מיליון דולר על רקע מכירות טובות של המודל 3.

המודל 3 של טסלה, יגיע למחיר היעד עוד השנה? (צילום: Shutterstock)

מאז ההודעה, מנייתה של טסלה צנחה ב-11.28% (נכון לשעה 1:45 אחה"צ, שעון חוף מזרחי) וערכה נאמד ב-308.03 דולר. לדבריו של מאסק, מדובר בצעד נחוץ על מנת להוזיל את המודל 3 למחיר היעד שלו, 35 אלף דולר. כיום, המחיר של דגם זה עומד על 44 אלף דולר, ומטרת טסלה היא להגיע לרף המיוחל עוד במהלך השנה הנוכחית.

YOU MIGHT ALSO LIKE