ממחוקקת למפיצת סמים: הפילגש של אל צ'אפו על דוכן העדים
לוקרה גואדלופה סאנצ'ז לופז סיפרה כיצד הפך אותה ברון הסמים מפוליטיקאית מבטיחה לעבריינית, וחלקה פרטים אינטימיים מהבריחה הנועזת מפשיטת כוחות מיוחדים ב-2014

פעם הם חלקו מיטה. היא, פוליטיקאית עולה ממחוז סינלואה. הוא - ברון הסמים המפורסם בעולם, שהדיח את המחוקקת לחיים של פשע. כעת היא מסייעת לתובעים לזרוק אותו לכלא לשארית ימי חייו.

ברח בעירום והשאיר אותה מאחור. לוקרו גואדלופה סנצ'ז לופז (צילום: ראשיד פריאס, AP)

לוקרו גואדלופה סנצ'ז לופז, פילגשו של חואקין "אל צ'אפו" גוזמן לוארה, צעדה אל תוך בית המשפט הפדרלי בברוקלין היום (חמישי) וחשפה את הפרטים - האינטימיים והמרשיעים כאחד - של יחסיה עם איל הסמים המקסיקני, בניסיון להציל את עורה שלה.

לופז בת ה-29, שהפכה למחוקקת פדרלית מטעם מדינת סינלואה בטרם מלאו לה 25 שנים, אולצה לבגוד באהובה לשעבר לאחר שנעצרה ביוני 2017 במעבר הגבול בין טיחואנה לסן דייגו, בחשד להפצת סמים והלבנת הון בשירות קרטל סינלואה של מאהבה.

באוקטובר הודתה סנצ'ז בהפצת חומרים אסורים, והיא הודתה היום בחקירתה הנגדית כי היא משתפת פעולה עם התביעה בתקווה לקבל הקלה בעונשה. היא סיפרה לבית המשפט כי הכירה את אל צ'אפו בשנת 2010, כשהיתה בת 21 בלבד. שנה לאחר מכן, בעוד הקריירה הפוליטית שלה נוסקת, הפכה לפילגשו.

אם יורשע, הוא צפוי למאסר עולם. אל צ'אפו (צילום: CNN)

סנצ'ז העידה כי ראתה בעצמה בת זוגו של אל צ'אפו. "עד היום, אני עדיין מבולבלת, מפני שחשבתי שאנחנו במערכת יחסים של בני זוג רומנטיים", סיפרה. "תמיד ניסיתי לדאוג שיהיה מאושר. הייתי מבולבלת מהרגשות שלי כלפיו, כי לפעמים אהבתי אותו ולפעמים לא".

בסוגיות שיותר רלוונטיות לרשויות החוק, סיפרה סנצ'ז בקול צעיר אך ברור כיצד באוקטובר 2011 החלה להעביר בשירות אל צ'אפו משלוחי מריחואנה שהיקפם הגיע עד 400 קילוגרם בכל פעם. עוד סיפרה כי ברון הסמים נהג לשלוח אותה, גם לאחר שהחלה לכהן בקונגרס במקסיקו סיטי, למדינת מוצאם סינלואה ולדוראנגו השכנה, משום שהיא הכירה את הקהילות המקומיות ויכלה לאתר את החוואים שיכלו לסייע לקרטל בגידול צמחי סם. לטענתה, מאהבה לא שילם לא על עבודתה.

בתחילה היתה רואה את האיש עבורו סיכנה את עתידה פעם או פעמיים בחודש, וביקרה אותו במקומות מסתור שונים, כולל המעון בלוס קאבוס בו כמעט נלכד ב-2012. היא לא הורשתה להביא עמה טלפון נייד, ומלוויה נהגו לכסות את עיניה במשך חלק מן הנסיעה.

סנצ'ז חיזקה את הדברים שסיפרו עדים אחרים במשפט על סגנון הניהול הכפייתי של גוזמן, שנהג להתקשר אליה מדי יום ביומו במהלך שליחויותיה עבורו בסינלואה, הכפרית והמבודדת ברובה. "הייתי צריכה לטפס על גבעה גבוהה בכל אחר צהריים כדי להשיג קליטה", העידה. עוד סיפרה כי כל-כך נמאס לה מן המשימה שהיתה שולחת לו בכוונה קנאביס באיכות ירודה, בתקווה שיזמן אותה חזרה, אך תוכניתה לא צלחה. בנוסף נהגה לרכוש עבורו בגדים. "הייתי צריכה תמיד לקצר את המכנסיים", אמרה על בן זוגה, הידוע בקומתו הנמוכה.

כל הפטנטים שבעולם לא השאירו אותי חופשי, בסופו של דבר (צילום: ABC)

סנצ'ז היתה עם גוזמן בעת בריחתו האגדית מפשיטה על ביתו בעיר קויאקן דרך תעלה שנחפרה מתחת לאמבטיה, שהורמה בלחץ הידראולי כדי לאפשר לו להימלט. היא סיפרה כיצד היא ומאהבה ניעורו במיטתם לקולה של מזכירתו של גוזמן, שהזהירה אותם כי כוחות מקסיקנים ואמריקאים פורצים לבית.

השלושה חשו לשירותים וראו את גוזמן מפעיל את המנגנון שהתיק את האמבטיה ממקומה. "הוא הלך ראשון והשאיר אותנו לבוא אחריו", העידה סנצ'ז. כשנשאלה אם איל הפשע, כיום בן 61, לבש לגופו בגד כלשהו בעת הבריחה הנועזבת, השיבה שהיה עירום כביום היוולדו. השלושה התאחדו בסוף המנהרה, על גדת נהר. "כמה זמן שהית מתחת לקרקע", נשאלה עדת המדינה, והשיבה: "מספיק זמן לסבול מטראומה".

בשנת 2016, לאחר שאהובה כבר נתפס בשנית וישב בכלא פדרלי, נעצרה סנצ'ז לאחר שזייפה תעודת כניסה כדי לבקר אותו בכלאו. בעקבות התעלול הצביעה אסיפת הנציגים (המקבילה המקסיקנית לבית הנבחרים) להדיח אותה מתפקידה פה אחד, עם 414 קולות בעד, 37 נמנעים ואפס מתנגדים. ביוני 2017, כאמור, נתפסה סנצ'ז במעבר הגבול לאחר שהתברר שהוויזה שלה בוטלה וצו מעצר הוצא כנגדה.

YOU MIGHT ALSO LIKE