הוגשה הצעת חוק שתכפיל את שכר המינימום הפדרלי
על פי ההצעה, השכר יועלה באופן הדרגתי עד שיגיע ל-15 דולר לשעה. ההצעה זוכה לתמיכה רחבה מצד הדמוקרטים בבית הנבחרים, אך צפויה להיתקל בהתנגדות קשה בסנאט. התנגדות למהלך נרשמה גם בקרב בעלי העסקים קטנים

מוקדם יותר היום הוגשה הצעת חוק ע"י דמוקרטים בבית הנבחרים במסגרתה שכר המינימום הפדרלי יועלה בהדרגה ל-15 דולר לשעה. אומנם מדובר בחקיקה שרבים יברכו עליה, אך ספק רב אם תעבור את כל האישורים הנדרשים כדי להיות מיושמת.

מפגינים בעד העלאת שכר המינימום (צילום: Getty Images)

שכר המינימום הפדרלי עומד כיום על 7.25 דולר לשעה, וסביר להניח שההצעה תאושר בבית הנבחרים. משם היא תישלח לסנאט, שם ככל הנראה אין מספיק תמיכה בהצעה. ולמרות זאת, דמוקרטים רבים הפצירו בראשי המפלגה לערוך את ההצבעה בבית הנבחרים על מנת להציב את נושא שכר המינימום בראש סדר העדיפויות. ההצעה נקראית "Raise the Wage Act" וזכתה לתמיכה של יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ועם 180 תומכים חתומים נוספים. במסגרת הצעת החוק, שכר המינימום יטפס ל-15 דולר בשעה עד שנת 2024. 

הצעת החוק צפויה לקבל התנגדות מבכירים במשק, שכן החברות ייאלצו לשלם יותר לעובדים. טענת נגד נוספת היא פגיעה אפשרית בבעלי העסקים הקטנים, שיתכן שייאלצו לצמצם בשעות העובדים ואף לבצע קיצוצים. מאידך, הדמוקרטים טוענים שההצעה תסייע לעשרות מיליוני אמריקאים, בייחוד מיעוטים ונשים. 

שכר המינימום הועלה בפעם האחרונה לפני עשור, ורבים טוענים שמדובר באחת הסיבות המרכזיות שמשפחות רבות לא עומדות בהוצאות הבסיסיות. ב-1968 עמד שכר המינימום הפדרלי על 11.83 דולר (בכסף של 2018), כך שאם ההצעה אכן תאושר, שכר המינימום יהיה הגבוה ביותר בתולדות המדינה.

"העלאת שכר המינימום היא טובה, לא רק לעובדים, אלא גם לעסקים ולכלכלה כולה. כשאנחנו מחזירים כסף לעובד האמריקאי, הוא יוציא את הסכום בקהילה שלו", אמר הבוקר חבר הקונגרס בובי סקוט, דמוקרט מווירג'יניה. גם יו"ר הבית הנבחרים, ננסי פלוסי, הגיבה להצעה ואמרה: "שכר מינימום של 15 דולר יאשר את עקרון ההגינות במדינה: מי שעובד קשה מקבל שכר סביר", היא אמרה.

כאמור, עם כל הכבוד למפלגה הדמוקרטית והשליטה שלה בבית הנבחרים, המפלגה הרפובליקנית שולטת בסנאט ובבית הלבן, וספק רב אם ההצעה זוכה לתמיכה במוסדות אלה. רק לפני שלושה חודשים התראיין לארי קודלו, היועץ של הנשיא לענייני כלכלה, ואמר שהעלאת שכר המינימום "הוא רעיון נוראי". הוא הסביר כי מדובר במדינה גדולה מדי כדי שיהיה בה שכר אחיד: "איידהו שונה מאוד מניו יורק", הוא אמר. 

ההצעה זוכה להתנגדות לא רק בקרב פוליטיקאים, אלא גם במקומות נוספים. איגוד המסעדות הלאומי של ארה"ב (National Restaurant Association) הזהיר שהעלאת שכר המינימום "תעלה באופן קיצוני את הוצאות התפעול, דבר שיוביל לכך שאותם עסקים יעסיקו פחות אנשים, יצמצמו בשעות ואפילו יחליטו לסגור את שעריהם", כך על פי שאנון מיד, סמנכ"ל הארגון.

YOU MIGHT ALSO LIKE