בעקבות זיוף בדיקות זיהום אוויר: פיאט-קרייזלר תשלם פיצויים בסך 650 מיליון דולר
כמחצית מן הסכום יועבר ל-100 אלף בעלי המכוניות שהושפעו מהפרשה. הודעה רשמית צפויה לצאת בהמשך היום, אך כבר עתה ברור שמדובר בקנס עצום. עם זאת, החברה לא הייתה צריכה להודות במעשיה

יצרנית המכוניות האמריקאית-איטלקית, פיאט-קרייזלר, תשלם יותר מ-650 מיליון דולר כחלק מהסדר טיעון בעקבות הגילוי שזייפה תוצאות של בדיקות זיהום האוויר לכלי הרכב שלה.

פיאט-קרייזלר (צילום: רויטרס)

מדובר בזיוף התוצאות בעבור כ-100 אלף מכוניות, לרבות SUV של ג'יפ וטנדרים מסדרת ראם. מתוך הסכום הענק, החברה תשלם כ-311 מיליון דולר לרשויות הפדרליות בארה"ב, כמו גם לרשויות בקליפורניה, כך על פי סוכנות הידיעות AP.

כ-280 מיליון דולר מתוך הפיצוי יועבר לבעלי המכוניות שמעורבות בפרשה, דבר שיעניק כ-2,800 דולר לכל אחד. כ-72 מיליון דולר נוספים יוקצו לטובת בעלי מכוניות שאינן נמצאים בארה"ב, אך גם הם הושפעו מהפרשה.

כזכור, מדובר בפרשה בה נחשף כי התקן זיהום האוויר לא פעל בתנאי כביש ספציפיים, דבר שהטעה את תצרוכת הדלק של המכוניות. פיאט-קרייזלר טענה שמדובר בטעות ולא בפעולה מכוונת, וכחלק מהסכם הפשרה היא לא נדרשה להודות בדבר. ההערכה היא שבהמשך היום יכנס משרד המשפטים מסיבת עיתונאים בה יודיע על הסכם הפשרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE