סאגת כריות האוויר נמשכת: טויוטה הודיעה על ריקול ענק
לאחר שפורד הודיעה בשבוע שעבר על אחד הריקולים הגדולים בהיסטוריה, גם יצרנית הרכב היפנית מצטרפת. הכל בגלל כריות האוויר של חברת Takata

יצרנית הרכב טויוטה הודיע אתמול (רביעי) על ריקול של 1.7 מיליון מכוניות בצפון אמריקה, כחלק ממהלך הריקול הענק בעקבות הסכנה הטמונה בכריות האוויר של חברת Takata שמותקנות בכמה מרכבי החברה.

הריקול מקיף 1.3 מיליון כלי רכב בארצות הברית. טויוטה (צילום: Shutterstock)

הריקול בשל כריות האוויר השפיע כמעט על כל יצרניות הרכב. הכריות יוצרו עם הכימיכל אמוניום ניטרט, ויש חשש שהן יתפוצצו במידה ויופעלו. במקרה כזה, כריות האוויר עלולות לשלוח רסיסים מסוכנים אל יושבי הרכב. לפחות 23 בני אדם ברחבי העולם נהרגו באירועים כתוצאה מהכשל הבטיחותי הזה.

הריקול האחרון נוגע לדגמים של רכבי טויוטה ולקסוס, כולל 1.3 מיליון רכבים בתוך ארצות הברית.

בעלי הרכבים יכולים להיכנס לאתר האינטרנט של טויוטה כדי לבדוק אם עליהם להכניס את הרכב לבדיקה. בנוסף, החברה גם תשלח לבעלי הרכב הודעה על הריקול, החל מסוף החודש.

בשבוע שעבר יצאה יצרנית הרכב פורד בהודעה כי גם היא פותחת בריקול של קרוב למיליון כלי רכב ברחבי העולם בשל תקלה דומה בכריות האוויר, גם הן של Takata.

מדובר ב-782 אלף כלי רכב שנמצאים ברחבי ארצות הברית, דבר שהופך את הריקול לאחד הגדולים בהיסטוריה של המדינה. בהודעתה מסרה פורד כי אינה מכירה בפציעות כלשהן שנגרמו בעקבות הריקול.

YOU MIGHT ALSO LIKE