רכב הקונספט של פורד משנת 2005 מגיע לפס הייצור - של חברה אחרת
מכונית הספורט פורד שלבי GT-1, תיוצר על ידי חברה מקליפורניה שמתמחה בשחזור מכוניות ספורט ישנות. היא קיבלה אישור מפורד והבטיחה לייצר לפחות מאתיים רכבים

מכונית ספורט שפותחה על ידי חברת פורד כרכב קונספט בשנת 2005, נכנסת סוף סוף להליכי ייצור והיא צפויה להגיע אל השוק בתוך שנים ספורות. עם זאת, היא לא תיוצר על ידי פורד.

רכב הקונספט המנצנץ, שעד כה לא עבר את שלב התצוגה (צילום: פורד)

חברת Enter Superformance מקליפורניה הודיעה כי היא מתכננת למכור העתקים של פורד שלבי GT-1, שהוצגה לראשונה בתערוכת הרכב בדטרויט בשנת 2005 והדהימה את המבקרים בתערוכה עם הגוף שעשוי מאלומיניום מבריק.

מכונית הקופה הרטרו-מודרנית קיבלה השראה מדגם שלבי דייטונה שיוצר בשנות השישים, והוא מונעת על ידי מנוע V10 בנפח 6.4 ליטר שמעניק לא פחות מ-605 כוחות סוס. בימים שבהם פותח האבטיפוס, הוא נתפס כיורשו של דגם GT של פורד. עם זאת, עד לאחרונה, המכונית לא עברה את שלב התצוגה.

החברה רוצה שהמכונית תוכל להאיץ במהירות. כך היא נראית מבפנים (צילום: פורד)

חברת Enter Superformance מתמחה בבניית שחזורים של מכוניות ספורט קלאסיות, ובהם הדייטונה ופורד GT40. החברה קיבלה אישור מיוחד מפורד והיא משתפת פעולה עם חברת Shelby American כדי לפתח שני דגמים: האחד שיונע בדלק, והשני בהנעה חשמלית.

מתוכננים לא פחות מ-200 פריטים כאלה. מבט מאחור (צילום: פורד)

פרטים מדוייקים עדיין לא פורסמו, אך מנכ"ל Shelby American, לאנס סטאנדר אמר כי הוא מעוניין שהמכונית תוכל להגיע למהירות של 60 מייל בשעה בשתי שניות. החברה הודיעה כי היא מתכננת לבנות לא פחות ממאתיים כלי רכב.

YOU MIGHT ALSO LIKE