מרקו רוביו: "המפלגה הדמוקרטית מנסה להסתיר את האנטישמיות בשורותיה"
דבריו של הרפובליקן מפלורידה באו לאחר ציוץ אנטישמי של חברת הקונגרס הפלסטינית-אמריקנית רשידה טלאיב, שהעלתה מחדש את הקונספירציה האנטישמית לגבי "הנאמנות הכפולה" של פוליטיקאים יהודים בוושינגטון

פחות משבוע לאחר שקראה להדיח את הנשיא דונלד טראמפ, חברת הקונגרס הדמוקרטית ממישיגן, רשידה טלאיב סופגת ביקורת קשה על ציוץ עם נימה של אנטישמיות. למעשה, נראה כי הדמוקרטים מנסים להצניע את העובדה שטלאיב היא רק אחת משורה של חברי מפלגה שמחזיקים בדעות אנטי-ישראליות ואנטישמיות.

העלתה מהאוב את הקונספירציה האנטישמית. רשידה טלאיב (צילום: Shutterstock)

טלאיב הגיבה בטוויטר לציוץ של ברני סנדרס אתמול (שני), וטענה כי חברי הסנאט הרפובליקנים נאמנים יותר לישראל מאשר לארצות הברית. זאת, בעקבות דיווח ולפיו מנהיגי המפלגה הרפובליקנית מתכננים להציג הצעת חוק שתעניש חברות שמשתתפות ב-BDS, החרם נגד ישראל. החרם נועד במקורו לכפות על ישראל לצאת משטחי יהודה ושומרון, אך התנועה הזו אפופה באנטישמיות ושנאת ישראל טהורה.

"הם שכחו איזו מדינה הם מייצגים", אמרה טלאיב, פלסטינית-אמריקנית שעשתה בשבוע שעבר היסטוריה כאשר נבחרה לאחת משתי הנשים המוסלמיות היחידות שנכנסו לקונגרס.

"מדובר בארצות הברית, בה חרם הוא זכות וחלק מהמאבק ההיסטורי שלנו לחופש ולשיוויון. אולי צריך לרענן בפניהם את החוקה שלנו. אז תתעסקו בפתיחת הממשל במקום בנטילת הזכויות שלנו", הוסיפה.

מרקו רוביו, סנטור רפובליקני מפלורידה ואחד מיוזמי הצעת החוק טען כי מדובר בציוץ אנטישמי שתומך בקונספירציה העתיקה "נאמנות כפולה", ולפיה ישראל שולטת בפועל בפוליטיקאים בוושינגטון.

הטענה לפיה לפוליטיקאים יהודים יש "נאמנות כפולה" קיימת כבר במשך כמה מאות שנים, כל פעם בקונסטלציה אחרת, והיא נתפסת כאנטישמיות שנועדה לערער את מעמדם של הפוליטיקאים היהודים.

סנדרס וטלאיב מתחו ביקורת על התכנית של הרפובליקנים להציג את הצעת החוק "לחיזוק הביטחון האמריקני במזרח התיכון", סדרת חוקים פרו ישראלים. השניים טוענים כי הרפובליקנים עוסקים בזה במקום לקדם את סיום השבתת הממשל, שנכנסת היום ליומה ה-18.

מיוזמי החוק. מרקו רוביו (צילום: Shutterstock)

חבילת החוקים כוללת אישור מחדש של הצעדים הביטחוניים המשותפים לארצות הברית ולירדן שהחלו בשנת 2015, ומאפשרים בין השאר גם סנקציות חדשות למשטרו של בשאר אל-אסד בסוריה.

אחת מהצעות החוק האלה נועדה ללחום ב-BDS, והיא דורשת מהרשויות המקומיות וההממשלות ברחבי ארצות הברית להימנע מקבלת שירותים וחתימת חוזים עם חברות שמחרימות את ישראל.

המתנגדים להצעת החוק הזאת טוענים כי מדובר בחוק שמנוגד לחוקה, וחוקים אחרים שנועדו לפגוע בתנועת החרם נגד ישראל נפסלו על ידי בתי משפט.

רוביו טוען כי הסיבה האמיתית לביקורת של המחנה הדמוקרטי על הצעת החוק הפרו-ישראלית היא כי "מספר לא מבוטל של חברי סנאט דמוקרטים תומכים כיום ב-BDS, ומנהיגי המפלגה מנסים להסתיר את זה".

YOU MIGHT ALSO LIKE