בעקבות הצרות של אפל: פרק נוסף בקרב על שווי השוק הגדול
לפני חודשים אחדים חגגו ראשי אפל את ההגעה לשווי שוק של טריליון דולר, אולם מאז השתנה הנוף הפיננסי. כעת עומדת חברה חדשה בראש הדירוג עם שווי שנאמד על כ-800 מיליארד דולר. היכן אפל מדורגת ומי הצליחה להשתחל אל השלישיה הראשונה?

לפני חמישה חודשים הצליחה ענקית הסמארטפונים והמחשבים, אפל, להיות החברה הציבורית הראשונה שמגיעה לשווי שוק של טריליון דולר, ומאז היא מנהלת קרב עיקש מול 2 חברות ענק נוספות, אמזון ומיקרוסופט, על תואר החברה הציבורית בעלת שווי השוק הגדול ביותר.

ארבע החברות הנאבקות על התואר הנכסף מכולם: שווי השוק הגדול ביותר (צילום: AP / רויטרס / Shutterstock)

היום הגיעה ענקית המסחר המקוון, אמזון, למקום הראשון ברשימה מכובדת זו. שווי השוק שלה עומד על 790 מיליארד דולר, זאת לעומת שווי השוק של מיקרוסופט שעומד על 785 מיליארד דולר "בלבד". אפל, שבשבוע שעבר הודיעה על שנמוך התחזית הכלכלית לרבעון הראשון של 2019, ספגה ירידה גדולה בשווי השוק שלה, שעומד כעת על 694 מיליארד דולר. אלפבית, חברת האם של גוגל, הצליחה לעקוף את אפל עם שווי שוק של 740 מיליארד דולר.

על רקע הודעתה של מיקרוסופט לפיה תחל בפרויקט ניסיוני חדש עם רשת הסופרמרקטים Kroger, מנייתה של המפתחת של "חלונות" עלתה ב-1.14% והגיעה ל-103.10 דולר ליחידה (נכון לשעה 1:30 שעון חוף מזרחי). אמזון פתחה את השבוע עם עלייה של 3.08% בערך מנייתה, תוספת של כ-50 דולרים ליחידה (1,624.28 דולר ליחידה).

אם תשאלו את ביל מילר, מייסד חברת ההשקעות Miller Value Partners, מוקדם מדי כדי להספיד את אמזון: "לדעתי, אמזון תכפיל את שווי השוק שלה בתוך 3 שנים", הוא אמר הבוקר בראיון שערך בערוץ CNBC.

YOU MIGHT ALSO LIKE