דוח פדרלי: ניו יורק גובה מסים על סלולרי, אבל משתמשת בכספים בניגוד לחוק
המדינה "מרמה את הצרכנים וגונבת את כספיהם לצרכים שונים" אמר יו"ר ה-FCC. כל מדינה שגובה מס על סלולרי חייבת להעביר את כל הכסף ל-911. ניו יורק היא אחת משלוש מדינות שעדיין גובות מס, אבל לא מעבירה אותו לפי החוק

החוק הפדרלי קובע כי המדינות השונות בארצות הברית רשאיות לגבות מסים על תקשורת סלולרית, אך הן חייבות להשתמש בכל כספי המסים האלה לטובת תקשורת חירום, כגון 911. למרות זאת, ניו יורק מנצלת את הכספים האלה לצרכים אחרים. כך עולה מדו"ח פדרלי חדש.

המדינה גובה מסים, אבל משתמשת בהם בניגוד לחוק. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

ראש המועצה הפדרלית לתקשורת (FCC) מייקל אוריילי טוען כי ניו יורק, יחד עם עוד שתי מדינות, הן היחידות שעדיין עושות זאת. על פי הדוח, ניו יורק מנצלת את כספי 911 "לצרכים שאינם קשורים לביטחון הציבור, או לשימושים לא מוגדרים".

"הגישה ההרסנית הזאת יוצרת מחסור במוקדי החירום, ולא מאפשרת את שדרוגם, ולכן היא מאיימת על ביטחון הציבור ברגעים שהם הכי זקוקים להם", כתב אוריילי בדוח, "הן גם מרמות את הצרכנים וגונבות את כספיהם לצרכים שונים". ה-FCC "מצא כי ניו יורק מעבירה את כספי ה-911 לצרכים אחרים בכל שנה מאז 2009".

דובר של מבקר המדינה תומס דינאפולי הפנה שאילתא בנושא למועצת המדינה. דובר של המשול אנדרו קואומו אמר כי הכספים מנוצלים בצורה טובה. למרות זאת, אוריילי מתעקש כי ניו יורק פועלת בניגוד להנחיות.
למעשה, הדוח של ה-FCC חשף כי 90 אחוזים מכספי המיסים על הפלאפונים לא הועבר למוקדי החירום בשנת 2017.

YOU MIGHT ALSO LIKE