בניסיון להציל עצמה מתשלום גבוה על אחריותה לשריפות ההרסניות, PG&E שוקלת לפשוט רגל
במקביל, החברה שוקלת למכור את יחידת הגז שלה, בין אם בהליך פשיטת רגל או בהליך אחר כדי למצוא כספים לפיצוי הנפגעים. "הצרכנים בראש סדר העדיפויות", הודיע החברה, וציינה כי היא גם מתחשבת באינטרסים של בעלי המניות

חברת החשמל של קליפורניה, PG&E, בוחנת אפשרות להגיש בקשה לפשיטת רגל עבור חלק מפעילותה - או עבור כולה. כך דיווחה אתמול (שבת) סוכנות הידיעות רויטרס. החברה עומדת בפני תביעות אפשריות בסך של מיליארדי דולרים בשל אחריותה, כביכול, לשריפות קטלניות שהתרחשו בשנים 2017-2018.

החברה מנסה להפעיל לחץ על המחוקקים. משאית של PG&E לאחר שריפה (צילום: Shutterstock) 

פשיטת הרגל עדיין אינה ודאית, כך מסרו מקורות המעורים בנושא לסוכנות הידיעות. ייתכן כי החברה תקבל סיוע כלכלי באמצעות חקיקה שתאפשר להטיל את העלויות הנוספות בשל השריפות לצרכנים עצמם. עם זאת, הסיוע הזה עדיין לא סגור, ולכן החברה פתחה במקביל בבדיקת האפשרות להכריז על פשיטת רגל.

עד כה, PG&E החברה לא פתחה במשא ומתן עם מפרק, צעד שברוב המקרים נוקטות חברות לפני שהן מכריזות על פשיטת רגל, בניסיון לסייע להן לשמור על הפעילות העסקית תחת הגנה משפטית.

כמה מקורות ציינו בפני סוכנות הידיעות כי החברה מעדיפה שלא לפנות לפשיטת רגל בעקבות האירועים הקטלניים, אך הצעד עשוי להפעיל לחץ על הפוליטיקאים בקליפורניה כדי שיקדמו את החקיקה למען חברת החשמל.
מניות PG&E, שמוערכת בשווי שוק של 12.7 מיליארד דולר, צנחו בשלושים אחוזים לאחר דיווחים ראשוניים על התכנית לפשיטת רגל, לאחר שעות המסחר ביום שישי.

"דירקטוריון PG&E וההנהלה פועלים כדי להעריך את גודל האחריות של החברה לשריפות, והאפשרויות הן לתקן את הגורמים לכך. אנחנו מזהים צורך באיזון בין האינטרסים של מחזיקי המניות הרבים, לבין מתן שירות בטוח, אחראי ובמחיר הוגן לצרכנים, שתמיד נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו", הודיעה החברה.

החברה שוקלת בין השאר גם למכור את יחידת הגז שלה. ייתכן שהצעד הזה ייעשה במסגרת מכירה פומבית בפיקוח בית המשפט במסגרת הליכי פשיטת הרגל. כך אמר אחד המקורות לסוכנות הידיעות. מכירה שכזאת עשויה להתקיים גם בלי פשיטת רגל.

החברה שוקלת להשתמש בכספים שתקבל תמורת יחידת הגז כדי לפצות את התובעים שמאשימים אותה בפגיעות גוף ונפש.

זוג המום מגודל ההרס בשריפת קאמפ

חברת החשמל, שהגישה כבר בקשה לפשיטת רגל בשנת 2001, אמרה בחודש נובמבר כי היא עשויה לעמוד בפני "אחריות משמעותית" בנוגע לכיסוי הביטוחי שלה במידה ויתגלה כי היא אחראית לשריפות.

החברה נמצאת על המוקד בכל הקשור לשריפת קאמפ, שפרצה ב-8 בנובמבר סמוך לעיירה הכפרית פרדייס, שגרמה למותם של 86 בני אדם בשריפה הקטלנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה.

במקביל, PG&E מתמודדת עם עשרות תביעות של בעלי בתים ועסקים שעלו באש בשריפות שהתרחשו בשנת 2017.

YOU MIGHT ALSO LIKE