הממשל לוקח - אבל לא מחזיר: רשויות המס מתכננות לגבות מסים, אבל לא להעניק החזרים
רשות המיסים מתכננת להחזיר את אנשי הגבייה לעבודה בזמן השבתת הממשל כי מדובר במעשה "חיוני לשמירה על חיי הציבור". מנגד, מי שאחראי על החזרי מסים - ישבות

כאשר השבתת הממשל מתקדמת אל שבועיים מלאים, גובר החשש כי בשל הצמצום בקבלת כספים, רשויות המסים לא יוכלו להעניק לציבור את הטבות המס והטבות אחרות בזמן.

מעוקצו, אבל לא מדובשו. עונת המיסים עומדת להתחיל

רשות המיסים דירגה את החזרי המס כפעילות שאינה יוצאת דופן בימי השבתה, כך שמי שעוסק בהחזרי מיסים לא יעבוד. מנגד, גביית מיסים הוגדרה כפעילות יוצאת דופן, וכך היא הפכה למעשה ל"חיונית לשמירה על חיי אדם ושמירה על נכסים ממשלתיים".

כך עולה מתכנית שנערכה בחודש שעבר לקראת מה שאז עוד היה השבתה עתידית. התכנית עסקה בחמשת ימי ההשבתה הראשונים. בתכנית מצויין כי ייתכנו שינויים על פי המצב בפועל. עם זאת, התפיסה היא שהחזרי המיסים אינם חיוניים.

רשות המיסים הודיעה כי רק 12.5 אחוז ממצבת העובדים יכולים לעבוד בזמן השבתת הממשל. ייתכן כי התכנית תיבחן היום (שישי) מחדש, בשל הכניסה לעונת המיסים שנפתחת לרוב באמצע ינואר.

בינתיים, ההשבתה ממשיכה בשל חוסר ההסכמה בין הנשיא טראמפ והמפלגה הרפובליקנית לבין המחנה הדמוקרטי, שתפס אתמול את עמדת הרוב בקונרס, וכבר העביר הצעת חוק שתסיים את השבתת הממשל מבלי לממן את החומה בגבול עם חקסיקו שעליה הנשיא מתעקש.

YOU MIGHT ALSO LIKE