מדגיש עובדה אחת ומתעלם מאחרות: מלחמת הסחר בעיני הנשיא טראמפ
באופן חריג, הנשיא דווקא הציג עובדה נכונה, אך בחר להתעלם מהעובדה שמדובר מלחמה הדדית בה כלכלת ארה"ב נפגעת. כזכור, תחקיר של "רויטרס" הצביע על הפסדים של קרוב ל-3 מיליארד דולר רק בקרב מגדלי פולי הסויה

הנשיא טראמפ ממשיך להתעקש שמלחמת הסחר עם סין מניבה הכנסה נאה לארה"ב, למרות שכל ההערכות של הכלכלנים מצביעים על כך שמלחמת הסחר פגעה בכלכלת ארה"ב בצורה קשה.

הנשיא טראמפ (צילום: AP / Shutterstock)

בסביבות השעה 4:00 לפנות בוקר, הנשיא טראמפ צייץ ש"משרד האוצר גרף מיליארדי דולר באמצעות מכסי המגן מסין ומדינות נוספות שלא מתנהגות אלינו בצורה הוגנת". חשוב מאוד להבהיר שמדובר בעובדה נכונה ואמיתית, משרד האוצר אכן גרף סכום של כ-7 מיליארד דולר באמצעות מכסי המגן. אך מה שהנשיא לא מספר, או אולי בוחר שלא לספר, זה שמלחמת הסחר היא הדדית, ועל כן הכלכלה האמריקאית נפגעה גם היא.

הציוץ של הנשיא טראמפ (צילום: טוויטר)

רק בקרב חברות הטכנולוגיה דווח על הפסדים משוערים של מיליארד דולר, כך על פי תחקיר של סוכנות הידיעות "רויטרס" מחודש דצמבר. אחת התעשיות שנפגעה בצורה הכי קשה ממלחמת הסחר היא תעשיית החקלאות, כאשר מגדלי פולי הסויה דיווחו על כך שהפסידו לא פחות מ-2.9 מיליארד דולר בעקבות מלחמת הסחר. משלמי המסים בארה"ב מימנו חבילת סיוע בגובה 11 מיליארד דולר, סכום שחולק לחלקאים שנפגעו ממלחמת הסחר. ב-10 החודשים הראשונים של 2018 נרשמה ירידה של 40% בייצוא החקלאי לסין, וחבילת הסיוע מנעה מחברות ענק להכריז על פשיטת רגל.

נשאתה השאלה, האם באמת ניתן להשוות בין הכנסה של 7 מיליארד דולר לבין הפסדים של 4 מיליארד דולר, חבילות סיוע בגובה 11 מיליארד דולר והסכנה הטמונה בדחיקת חברות אמריקאית אל הקצה?

YOU MIGHT ALSO LIKE