ג'נרל מוטורס פותחת שנה עם נתונים מאכזבים: ירידה במכירות ברבעון האחרון
מכוניות הנוסעים פחות נמכרות כי הנהגים מעדיפים רכבים גדולים ונוחים, אך גם בגזרה הזאת רשמה החברה הפסדים. העלאות הריבית עשויות להקשות על שוק הרכב המקומי

חברת ג'נרל מוטורס הודיעה היום (חמישי) כי מכירות הרכבים שלה בארצות הברית ירדו ב-2.7 אחוזים ברבעון האחרון של השנה שעברה. מדובר בירידה במכירות של רוב דגמי החברה, בזמן ששוק הרכב האמריקני צפוי להישאר בדעיכה גם השנה.

עוברת תקופה לא קלה. ג'נרל מוטורס (צילום: Shutterstock)

המכירות ירדו עבור רכבי שברולט, קדילק וביואיק, מתוצרת החברה. בעקבות הדיווח, מניות החברה ירדו ב-1.8 אחוזים לרמה של 33.02 לפני פתיחת המסחר בבורסה בניו יורק.

החברה הודיעה על ירידה חדה במכירות של רכבי נוסעים, משום שהנהגים האמריקנים מעדיפים כלי רכב גדולים ונוחים יותר. אך גם בתחום הזה דיווחה החברה הגדולה במדינה על ירידה במכירות של הדגמים האהובים.

המכירות צנחו גם עבור רכבי שברולט Suburban, קדילאק Escalade ו-GMC יוקון - כולם רכבי SUV פופולריים. גם המכירות של טנדר סילברדו ירדו, בין השאר בעקבות השקתו של מודל חד.
בינתיים, השנה נפתחת עם רקע פיננסי קשה לחברות הרכב, בין השאר בשל העלאת הריבית על ידי הפדרל רזרב, שיהפוך את תנאי המימון לפחות נוחים עבור הלקוחות.

בסוף נובמבר הודיעה היצרנית הוותיקה כי היא תסגור חמישה מפעלים, ארבעה מתוכם בארה"ב. מדובר בצעד של התייעלות פיננסית, אך החברה גם תיאלץ להיפרד מקרוב ל-14,000 עובדים. בזמנו טענה בארה כי GM "נאלצת לצמצם בכוח העבודה כדי 'לנצל' את הכלכלה החזקה", אך ההערכה היא שגם מכסי המגן שהוטלו על אלומיניום ופלדה פגעו בשורה התחתונה של החברה.

בתגובה לפיטורים, הנשיא טראמפ איים להפסיק עבורה את הסבסוד הממשלתי. מאז ההודעה, טראמפ רק הולך ומחריף את צורה הדיבור, והוא אף אמר ש"ג'נרל מוטורס לא תזכה ליחס טוב" בעקבות ההחלטה.

YOU MIGHT ALSO LIKE