לראשונה מאז שהונפקה ב-1970: מניית JCPenney צנחה אל פחות מדולר
המסחר של יום חמישי היה קשה לכל הרשתות הקמעונאיות, אך את הטבלה הזו הובילה בהפרש ניכר JCPenney. זאת, לאחר שהציגה נתונים חלשים על הרבעון האחרון

מניות רשת חנויות הכלבו JCPenney התרסקו ביום המסחר אתמול (חמישי), והתייצבו על מחיר של 97 סנט, לאחר שבמהלך היום הגיעה מניית החברה למחיר של 92 סנט בלבד. מדובר בפעם הראשונה שמניות החברה יורדות ממחיר של דולר, לראשונה מאז הונפקה לציבור בשנת 1970.

הרשת צריכה לעבוד קשה כדי להשיב את אמון המשקיעים (צילום: Shutterstock)

הרשת, שמשרדי ההנהלה שלה נמצאים בטקסס, נמצאת במאבק להחזיר עצמה למסלול לאחר שהציגה דיווחים חלשים ברבעון האחרון, בעקבות ירידה בהכנסות בגובה של 5.8 אחוזים לרמה של 2.65 מיליארד דולר, והמכירות צנחו ב-4.5 אחוזים.

מניותיהן של רשתות קמעונאיות רבות רשמו ירידה אתמול בבורסה יום לאחר שדיווחו בחדשות בשמחה על עונת חגים חזקה במיוחד מבחינת הקונים האמריקניים. עם זאת, המניות של JCPenney צנחו הרבה יותר מאשר יריבותיה השונות כגון מייסי'ס, נורדסטרום וקוהל'ס.

בתקופה האחרונה, רבות מהרשתות הגדולות והוותיקות מוצאות את עצמן במשבר, כאשר הן לא מצליחות להשלים את הפער שיצרה אמזון בעזרת המכירות המקוונות שלה.

גם העלייה בשיעורי הקניות בעונת החגים הנוכחית לא פסחה על הקניות ברשת, ואפילו נראה שהמגמה מתחילה להתהפך. את העלייה בשיעורי המכירות הובילו דווקא אתרי האינטרנט, וייתכן כי עם השנים נראה כיצד יותר ויותר קונים מוותרים על חווית הקנייה ומעדיפים לעשות את הקניות שלהם מהבית, ברשת.

YOU MIGHT ALSO LIKE