שער הדולר ממשיך לרדת לעומת המטבעות הגדולים בעולם
הירידה בשווי אגרות החוב האמריקניות לעשר שנים הוסיפה להשפעה של המאבק של טראמפ עם הפדרל רזרב ולחשש מפגיעה בצמיחה העולמית

הדולר נחלש לעומת מטבעות רבים בעולם היום (רביעי), תוך שהוא נפגע מקוקטייל של כמה גורמים שליליים, ובהם החשש של המשקיעים בשל השבתת הממשל והמתיחות שבין הבית הלבן לפדרל רזרב.

הדולר נחלש. אילוסטרציה

"האטה בצמיחה האמריקנית ומתחים פוליטיים הם שליליים עבור הדולר, ואנחנו צופים שהירידה תימשך", אמר סים מוה סיונג, אסטרטג מטבעות בבנק סינגפור. "אני צופה שהזוכה הגדול במאבק הסיכונים העולמיים הוא היין היפני".

הערך של הדולר נחלש מאוד לעומת המטבע של ארץ השמש העולה. מומחה בבנק מיזוהו אמר כי הירידה החדה באגרות החוב הממשלתיות לעשר שנים פגע בשער הדולר מול שאר המטבעות. אגרות החוב עומדות כרגע על 2.73 אחוזים, לאחר ירידה מרמה של 3 אחוזים בתחילת החודש.

שערי היורו והפאונד הבריטי עלו ב-0.2 אחוזים הבוקר. בחודשים האחרונים הדולר נאבק מול גורמים שונים, ובהם התחזיות בנוגע למדינות הריבית של הבנק המרכזי.

בשבוע שעבר העלה הפדרל רזרב את הריביות בפעם הרביעית השנה, ושמר על תוכניותיו להעלות ריביות גם בשנה הבאה, למרות הסכנות הכלכליות הגואות.

הצעד הזה גרם לנשיא דונלד טראמפ להגביר את הביקורת שלו כלפי יו"ר הבנק ג'רום פאוול. ביום שני כתב הנשיא בטוויטר כי הבנק הוא "הבעיה היחידה" בכלכלה האמריקנית.

YOU MIGHT ALSO LIKE