חבורת צעירים, כולל בת 14, חשודים בחברות ב-MS-13 ובמסע רצח ללא סיבה
בת 14, אחיה בן ה-15 ועוד שלושה צעירים נעצרו בדירה עם נשק ששימש לרצח אחד ומאות כדורים. במשטרה חושדים שהקטינה פיתתה את הקורבנות אל מותם בהבטחה ליחסי מין

בן-עשרה מקווינס, שנרצח בלונג איילנד על ידי צעירים החשודים כחברי כנופייה, פותה ככל הנראה אל מותו בידי אותה נערה בת 14 שהבטיחה לו לקיים עמו יחסי מין. אותה נערה חשודה כי שידלה גם קורבן אחר שנרצח ימים ספורים קודם לכן בפארק סמוך. כך מדווח העיתון ניו יורק דיילי ניוז, מפי מקורות המקורבים לחקירה.

הרולד סרמנו בן ה-17 רק החל לעבוד במסעדה באיסט רוקאוויי כשנמצא ירוי למוות מחוץ למרכז הקהילתי של "פייב טאונס" בעיירה אינווד לפני שבוע בדיוק, ב-18 בדצמבר. המשטרה בודקת כעת מידע לפיו הוא פותה אל מותו באותה דרך - ועל ידי אותה פתיינית קטינה - ששמה קץ לחייו של איאן קרוז בן ה-23, שגופתו נמצאה בבייזווטר סטייט פארק יומיים קודם לכן.

על פי מסמכי בית הדין שהגישה התביעה, קרוז נמצא עירום למחצה כשרק תחתונים כחולים וגרביים לבנות לגופו, ופצע ירי בראשו. המשטרה עצרה חבורה של חשודים בחברות בכנופיית MS-13, כולל הקטינה, והאשימה אותם ברציחתו של קרוז. "יש לך פה צעירים שמפתים קורבנות חפים מפשע לפארק כדי לרצוח אותם", אמר מקור משטרתי. "אין פה מניע כספי. זה מקרה די מדהים". בהיעדר מניע כספי, ההסביר הסביר, אף כי מזוויע, הוא שמעשי הרצח בוצעו במסגרת "טקס קבלה" לכנופיה האלימה. 

סרמנו בדיוק החל בעבודה חדשה כשוטף כלים במסעדת וילה מאריה המקומית. "הוא עבד רק יומיים", אומרת הבעלים, מאריה זאינו בת ה-75. "הוא בא לניסיון בראשון ואז עבד גם בשני, ושילמתי לו באותו ערב. הוא היה אמור לחזור ביום שלישי אבל מעולם לא הופיע".

זאינו אומרת כי העובד החדש שלה אפילו לא סיים למלא את הניירת במקום העבודה החדש. "העבודה שלו היתה מצוינת. הוא עבד קשה ושם לב לפרטים, אבל זה כל מה שאני יכולה לומר. הוא היה עובד טוב". מאבטח במרכז הקהילתי שבתחומו נמצאה הגופה סיפר לדיילי ניוז כי הקורבן למד בבית הספר התיכון לורנס והיה רשום בתוכנית "הוראה אלטרנטיבית" במרכז.

לפעמים אולי טוב שהאח הגדול רואה הכל. צילומי אבטחה מהפארק קושרים את החשודים למעשה המזוויע (צילום: ניו יורק פוסט)

הנערה ואחיה בן ה-15 היו בין ארבעה שותפים שנעצרו בנוגע לרציחתו של קרוז לאחר פשיטה על ביתם שבפאר רוקאוויי. על פי המשטרה, בדירה נמצאו האקדח באמצעותו נרצח קרוז ולמעלה מ-900 קליעים. קרוז נורה בראשו פעמים מרובות מתי שהוא במהלך 16 השעות בטרם נמצאה גופתו. לדברי המשטרה, צילומי אבטחה מהפארק בו נמצאה גופתו של קרוז קושרת את העצורים לרציחתו.

שותף חמישי בדירה הואשם בהחזקת נשק אולם לא בקשר לרצח, והוא מוחזק בכלא עד שיפקיד ערבות של 250 אלף דולר. ארבעת האחרים - דלילה הקטינה, אחיה, קרלוס גרה בן ה-18 ויונתן סנצ'ז בן ה-22 - מוחזקים ללא ערבות. שמה של הפתיינית הרצחנית לכאורה ושל אחיה אסורים לפרסום, בהיותם קטינים.

מאז 2010 הגישה מערכת התביעה הפדרלית חברים בכנופיית MS-13 - שהחלה ככנופיית כלא של מהגרים ממרכז אמריקה לארה"ב, ומאז התפשטה גם לערי ארה"ב וגם לארצות המקור - בביצוע למעלה מחמישים מעשי רצח באזור ניו יורק, רבים מהם בלונג איילנד ובקווינס.

YOU MIGHT ALSO LIKE