ניו יורק: מעמד הביניים מצטמק, ואפילו הכניסה של אמזון לא צפויה לשנות את המצב
מאה תושבי ממעמד הביניים עוזבים את העיר בכל יום, אבל לא מספיק אנשים נכנסים אליה במקומם. פחות ממחצית מתושבי העיר נחשבים לבני מעמד הביניים עם הכנסות של 30-60 אלף דולר בשנה

מעמד הביניים המצטמק של ניו יורק נמצא בנסיגה קשה כאשר רבים בוחרים לעזוב את העיר במספרים שטרם נראו. לאחר עשורים של שחיקה בשכר הריאלי, עלייה ביוקר המחייה וירידה במשכורות בעקבות שינויים טכנולוגיים, העיר מאבדת מאה תושבים ביום - אך מספר התושבים החדשים בעיר נמוך מזה. כך עולה מהנתונים האחרונים שפרסם US Census data.

מעמד הביניים עוזב את העיר (צילום: Shutterstock)

"העשירים בניו יורק הופכים עשירים יותר, העניים הופכים גם לעשירים יותר, אבל לא ברמה מספיקה כדי להפוך לבני מעמד הביניים", אמר פטר ס. ארל, כלכלן במכון האמריקני למחקרי כלכלה, שבדק נתונים נוספים.
לדבריו, ייתכן כי בני מעמד הביניים עוזבים את ניו יורק בקצב מהיר יותר מאשר ערים אחרות, בכלל יוקר המחייה בעיר שרק ממשיך לעלות.

כ-48 אחוזים מתושבי העיר נחשבים כבני מעמד הביניים, עם הכנסות שנתיות של 30 עד 60 אלף דולר. 31 אחוזים מתושבי העיר מרוויחים פחות, ו-21 אחוזים מרוויחים יותר מכך. רק לשם השוואה, בתחילת שנות ה-70, 61 אחוזים מתושבי ניו יורק נחשבו לבני מעמד הביניים. "מעמד הביניים נלחץ באמצע", אמר ארל.

הוא הוסיף כי רק 20 אחוזים מתוך 175 אלף משרות חדשות בסקטור הפרטי שנוצרו בניו יורק מאז השנה שעברה מעניקות שכר שמתאים לבני מעמד הביניים.

הקמת המטה החדש של אמזון בלונג איילנד לא צפוי לעשות שינוי גדול במגמה הזאת, והוא אף עלול לפגוע בתושבים לטווח הארוך, בשל הטבות המיסים בגובה של שלושה מיליארד דולר שהוענקו לחברה, על חשבון תושבי המקום.

YOU MIGHT ALSO LIKE