מלחמת הסחר: הייבוא הסיני של פולי סויה מארצות הברית צנח בחודש שעבר ל-0
קניינית הסויה הגדולה בעולם הצליחה להשאיר את המאגרים שלה פעילים גם בלי הסחורה האמריקנית. היא הגדילה את הרכישה מברזיל, שם הסויה עדיין לא מוכנה לחלוטין

ייצוא פולי הסויה מארצות הברית לסין צנח לאפס בחודש נובמבר. זו הפעם הראשונה מאז פתיחת מלחמת הסחר בין שתי המעצמות שבה סין, קניינית הסויה הגדולה בעולם, לא ייבאה סחורה אמריקנית.

החקלאים האמריקנים לא מכרו לסינים בנובמבר. פולי סויה (צילום: Shutterstock)

במקום האמריקנים, הסינים פנו אל הברזילאים כדי למלא את מצבורי הסויה העצומים הדרושים לה. כך עולה מנתוני המכס שפורסמו היום (שני).

סין רכשה 5.07 מיליון טון פולי סויה מברזיל בנובמבר, עליה של יותר משמונים אחוזים לעומת 2.76 מיליון טון בשנה שעברה.

בינתיים, הייצוא האמריקני של פולי סויה לסין צנח מ-4.7 מיליון טון בנובמבר 2017, וירד מ-67 אלף טון באוקטובר.

ברבעון האחרון, סין ייבאה את רוב הסויה שלה מארצות הברית. בדרך כלל, ארצות הברית היא הספקית השנייה בגודלה של פולי סויה למעצמה הסינית, ובשנה שעברה עמד היקף המסחר בסויה על 12 מיליארד דולר.

עם זאת, הייבוא צנח מאז שבחודש יולי הטילה בייג'ינג מכסים נוספים בגובה של 25 אחוזים על סחורה אמריקנית מיובאת, בתגובה למכסים שהטילה ארצות הברית על סחורה סינית.

עם זאת, יש גם בשורות טובות למשווקי הסויה, לאחר שסין חזרה לרכוש פולי סויה אמריקניים לאחר ששני הצדדים הודיעו בתחילת החודש על הפסקת אש במלחמת הסחר, אך בינתיים מכסי המגן לא ירדו.

הסינים מנצלים את פולי הסויה לתזונת משקי החי העצומים בשטחה. למרות הפסקת הרכישה מארצות הברית, סין הצליחה לשמור על מאגרי סויה בעזרת הגברת הרכישה מברזיל. עוד גורם שסייע לשמור על מאגרי הסויה הסינים היה שפעת חזירים אפריקנית, שדלדלה את מספר חזירי המאכל במדינה.

לסינים יש בעיה עם ייבוא סחורה מברזיל, משום שהתוצאת הברזילאית עדיין לא השלימה את תהליך הגדילה שלה, והיא נשלחת בשלב מוקדם יחסית.

YOU MIGHT ALSO LIKE