סנקציות חדשות על אזרחים וחברות רוסיות שפועלים בארצות הברית
משרד האוצר הכניס שמות חדשים לרשימת האנשים והחברות שפעילותם העסקית מוגבלת, ביניהם הסוכנים שמואשמים בהרעלת הסוכן לשעבר ובתו ברחובות סליסבורי. במקביל הוסרו הסנקציות מעל החברות של אולג דרופאשקה, שותפו לשעבר של פול מנאפורט

משרד האוצר הטיל שורה של סנקציות חדשות על אזרחים וחברות רוסיים שפועלים בארצות הברית, עקב מה שהוא מכנה ה "התעלמות המתמשכת מנורמות בין לאומיות" של רוסיה. בין הגורמים שנענשו על ידי המשרד ישנם אלכסנדר פטרוב ורוסלן בושירוב, סוכני המודיעין הרוסיים שאחראים לרעת הסוכן לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה באנגליה.

הסנקציות שהוטלו והסנקציות שהוסרו. מזכיר האוצר סטיבן מנוצ'ין (צילום: GettyImages)

הסנקציות הוטלו על אנשים וחברות שקשורים ל "פרויקט לכטה", שהוגדר על ידי משרד האוצר כחלק ממאמץ מתמשך הקשור ב "סוכנות מחקר האינטרנט" הרוסית הידועה לשמצה ובכמה סוכני מודיעין רוסיים בעבר ובהווה, שניסו להשפיע על הבחירות לנשיאות ב-2016.

ההודעה על הסנקציות כללה גם סוכני מודיעין צבאי רוסיים שהואשמו במתקפות על הסוכנות העולמית למניעת שימוש בסמים, הארגון לאיסור שימוש בנשק כימי וארגונים בין לאומיים נוספים, "תוך שימוש בטכניקות פריצת סייבר".

הודעה על הסנקציות החדשות התקבלה בדיוק ביום בו הוחלט להסיר סנקציות אחרות מחברות וישויות רוסיות, בהן ענקית האלומיניום Rusal וחברת EN+ שבאמצעותה מחזיק האוליגרך אולג דריפאשקה את חלקו ב-Rusal. דריפאשקה התפרסם בארצות הברית בזכות קשריו עם פול מנאפורט, מנהל קמפיין טראמפ לשעבר שניצב במוקד חקירת התובע המיוחד רוברט מולר לבחינת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות.

YOU MIGHT ALSO LIKE