תושבי ניו יורק מביעים תמיכה גורפת בהקמת מטה אמזון בקווינס. התמיכה במתן הטבות מס גורפת פחות
סקר של אוניברסיטת קיניפאק בקונטיקט הראה כי מספר התומכים בהקמת HQ2 בלונג איילנד סיטי יותר מכפול ממספר המתנגדים. שיעור התומכים והמתנגדים לחבילת ההטבות בשווי 2.8 מיליארד דולר כמעט זהה

תושבי ניו יורק תומכים באופן חד משמעי בהקמת מטה אמזון בעיר, כך עולה מסקר חדש שפרסמה הערב (רביעי) סוכנות הידיעות רויטרס. מספר התומכים ביוזמה גבוה באופן משמעותי ממספר המתנגדים לה, אם כי גם התומכים חלוקים בדעתם באשר לחבילת התמריצים הנדיבה שענקית הקמעונאות המקוונת עתידה לקבל.

צפי לעליית מחירי הדיור באזור. לונג איילנד סיטי (צילום: ניו יורק טיימס)

מהסקר שערכה אוניברסיטת קיניפיאק בקונטיקט בקרב 1,075 תושבי ניו יורק עולה ש-57% מהמשיבים תומכים בהחלטת אמזון לבנות אחד משני המטות החדשים שלה בלונג איילנד סיטי שבקווינס, זאת לעומת רק 26% שלא תומכים בהחלטה. עם טווח טעות דגימה של 3.8% - התוצאות חד משמעיות, ויקשו על מתנגדי המהלך לפעול לביטולו. בשאלת חבילת התמריצים הנדיבה שאמזון תקבל בתמורה להחלטתה להקים בעיר את המטה הנוסף – 2.8 מיליארד דולר בהטבות מס – התוצאות היו צמודות הרבה יותר. 46% מהמשיבים תומכים במתן ההטבות בעוד 44% מתנגדים לכך.

לפני כחודש הודיעה אמזון כי בתום שנה של חיפושים החליטה על פיצול המטה השני שלה והקמתו בקווינס ובארלינגטון, וירג'יניה. במהלך שנה זו שיחרו לפתחה עשרות ערים בארצות הברית וקנדה בתקווה שהחברה תבחר להתמקם בהן, שכן על פי הניסיון מסיאטל בה ממוקם המטה הראשי של החברה כיום, החברה משביחה את הנדל"ן באזור ומייצרת מקומות עבודה רבים בשכר גבוה. ניסיונות החיזור אחרי אמזון כללו שורה של הטבות שכל עיר הציעה והחברה הודיעה כי ניו יורק הציעה את הסכום הגבוה ביותר.

חבילת ההטבות הנדיבה עוררה את חמתה של חברת הקונגרס הטרייה אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, שטענה כי היא מקבלת שיחות רבות מתושבי קווינס שמתנגדים למהלך. אוקסיו-קורטז כתבה אז כי "אמזון היא חברה השווה מיליארדים רבים. הרעיון שהיא תקבל סכום כזה בזמן שהרכבת התחתית שלנו מתפוררת והקהילות שלנו זקוקות ליותר השקעה, לא פחות, הוא מאוד מדאיג עבור התושבים כאן... אנו צריכים להתמקד בדברים כגון שירותי בריאות טובים ושכר דירה נגיש לכולם. חברות שלא יציעו שום דבר כזה, צריכות להתמודד עם ספקנות שתעלה לגביהן".

"הקהילות שלנו זקוקות ליותר השקעה, לא פחות". אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (צילום: GettyImages)

אוקסיו-קורטז העלתה אז גם שורה של שאלות לגבי היקף ההעסקה במטה אמזון החדש. ההשקעה הכוללת של החברי בשני המטות צפויה להגיע לכחמישה מיליארד דולר וכל אחד מהם אמור ליצור 25 אלף מקומות עבודה. ניו יורק אינה עיר מוכת אבטלה בכלל ובתחומי ההייטק בפרט ועל כן רבים תוהים כמה מעובדי המטה אכן יועסקו מקרב הקהילה המקומית וכמה "ייובאו" אליה מבחוץ – ובאיזה מחיר.

YOU MIGHT ALSO LIKE