זרימת הנפט מקנדה לארצות הברית נפגעה בגלל תקלה בשתי מערכות הזרמה נפרדות
אחד הצינורות הושבת לחלוטין. מחיר הנפט הקנדי צנח בעקבות התקלות, משקיעים מעריכים שעד מחר התקלות יתוקנו

שני צינורות מרכזיים שמזרימים נפט מקנדה לארצות הברית נפגעו היום (שלישי), כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. אחד הצינורות הושבת כליל והזרימה בצינור השני נחלשה משמעותית. שני הצינורות יוצאים מאלברטה, היכן שמפק רוב הנפט הקנדי.

הזרים עד התקלה כ-600 אלף חביות ביום. צינור "קיסטון" של חברת TransCanda (צילום: יח"צ)

הצינור "קיסטון" של חברת TransCanada, שמזרים כ-600 אלף חביות נפט מדי יום, נסגר בשל בעיות עם חברת תשתיות חיצונית. על פי הודעה שנמסרה למובילי הנפט בתוך ארצות הברית, אין עדיין לוח זמנים לחזרתו של הצינור לפעילות. החברה לא השיבה לבקשות תגובה בנושא.

מערכת הצינורות של אנברידג', הנושאת נפט, דלק וגז טבעי נוזלי, נפגעה בשל בעיות אספקת כוח שנגרמו מתנאי מזג אוויר קשים בססקצ'ואן, קנדה והזרימה בצינורות אלה נחלשה. אנברידג' מסרה שלא ידוע מתי הצינורות יוכלו לשוב לפעילות סדירה אך היא פועלת יחד עם SaskPower, חברת החשמל המקומית, להחזרת הפעילות לשגרה. הפגיעה אירעה בששה צינורות מתוך עשרות הצינורות של אנברידג', שתפוקתם הכוללת מגיעה לכשלושה מיליון חביות של  נפט ונוזלים נוספים ביום.

מחיר הנפט הקנדי צנח בעקבות הדיווחים ונסחר בכ-24.5 דולרים פחות ממחיר הנפט שנקבע בטקסס. קנדה נאבקת מזה תקופה בקשיי שינוע לאחר שתפוקת הנפט שלה עברה את יכולת ההזרמה של הצינורות, מה שגורם לירידת מחירי הנפט המקומי. המשקיעים צופים שהתקלות תתוקנה בהקדם, שכן "אם הצינורות לא ישוקמו עד מחק, אני בטוח שאנשים יתחילו להיות עצבניים", כדברי אחד המובילים המקומיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE