פורד תשקיע 11 מיליארד דולר בארגון מחדש שעלול להסתכם בפיטורי אלפי עובדים
יצרנית הרכב הולכת בעקבות ג'נרל מוטורס ומבצעת שינויים מבניים מקיפים. רוב הקיצוצים מתוכננים מחוץ לצפון אמריקה. אנליסט במורגן סטנלי מעריך שיצרניות רכב נוספות יבצעו צעדים דומים

מהלך הרה-ארגון בחברת ייצור המוכניות פורד עלול להסתיים בקיצוץ של כ-25 אלף משרות, כך מעריך בית ההשקעות מורגן סטנלי. רשת בלומברג מדווחת כי אף שפורד טרם פרסמה את מספר המשרות שיקוצצו במסגרת השינוי המבני בחברה, שיתבצע בהשקעה של 11 מיליארד דולר, הוא עלול להיות גבוה אף יותר מהצמצום שמתכננת ג'נרל מוטורס.

יקוצצו? עובדי ייצור במפעל פורד בספרד (צילום: יח"צ)

לדברי אדם ג'ונאס, אנליסט במורגן סטנלי, "אנחנו מעריכים שחלק גדול מצעדי הארגון מחדש של פורד יתמקדו ב 'פורד אירופה', עסק שאנחנו אומדים את שוויו במינוס שבעה מיליארד דולר. אבל אנחנו גם צופים שינויים משמעותיים בצפון אמריקה שיחולו על מספר משמעותי של עובדים בשכר קבוע ושעתי".

70 אלף עובדי פורד הקבועים עודכנו שצפוי אובדן משרות בהיקף בלתי ידוע עד אמצע השנה הבאה, במסגרת מה שהחברה מכנה "עיצוב מחדש של הארגון". העיצוב מחדש נועד ליצור כוח עבודה ש "בנוי למהירות", כך אמרה קרן המפטון, דוברת מטען החברה. המפטון הוסיפה שרוב פעולות הארגון מחדש יחולו מחוץ לצפון אמריקה ושכל הערכה בדבר מספר המשרות שיקוצצו היא ספקולציה בלבד.

ג'ונאס מעריך שעקב השינויים בתחום הרכב, יצרניות נוספות תיאלצנה ללכת בעקבות פורד וג'נרל מוטורס, שהודיעה בשבוע שעבר כי תקצץ כ-15% מכוח העבודה שלה שהם כ-8,000 עובדים. תחילה יסגרו מפעלים שמוכרים דגמי סדאן שלא נמכרים מספיק כבעבר, ובהמשך להיערך לייצור יותר מכוניות חשמליות ועצמאיות. "אנחנו מאמינים שמודל עסקי שיתמקד בהישרדות יתועדף על חשבון רווחים בטווח הקצר", כתב ג'ונאס.

YOU MIGHT ALSO LIKE