"בישראל זה לחץ של סיר לחץ שעומד להתפוצץ כל רגע, ויחד עם זאת, אני "בריאה" על ישראל"
ישראלים מספרים על החיים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות: לולו-לי עזרן אוסטין, ברוקלין, ניו יורק. נשואה +2

"המשפחה שלי מעורבת תרבויות וממלאת את הלב. אני נשואה עם שני ילדים בני 10 ושנתיים וחצי, בעלי אמריקאי, התחתנו לפני 13 שנים. 

אני במקור מאשקלון. הגעתי לפני 20 שנה. היו לי תקופות שהלכתי וחזרתי. שנה בישראל, חזרתי לארה"ב. הייתי באירופה וחזרתי לארה"ב. בניו יורק אני נמצאת רצוף כבר 11 שנים. לארה"ב תמיד רציתי להגיע. לניו יורק הגעתי בגלל חלום האיפור. הכרתי את הדירקטורית של מאק (MAC) בישראל, היינו בקשר תקופה באימיילים. הגעתי בעקבות בעלי לשיקגו, והיא הזמינה אותי להיות יד ימינה בשבוע האופנה, אז עברנו לניו יורק ומאז נשארנו.

אני עובדת בעיקר באיפור עם לקוחות פרטיים. מייצגת כבר חמש שנים חברת איפור, Surratt beauty. אני מלמדת קורסים אישיים ומקצועיים באיפור. מעבירה סדנאות איפור מעצימות שנקראות "יופי מעורר השארה" שמדברות על חשיבות היופי הפנימי והחיצוני כאחד. עבדתי ואני עובדת עם מפורסמים, בהפקות בטלוויזיה, בהצגות תיאטרון לדוגמא HBO, ויקטוריה סיקרט פאשן שואו.

הרבה שנים כאן היו הרבה חווייות משמעותיות. החוויה מתחלקת לשניים. החלק הראשון הוא החוויה לשחרר את ישראל ולמקד את החיים שלי פה. החלק השני- להתחבר שוב לבית מהמקום שאני נמצאת בו באהבה על ידי הקמת ארגון NWNYC, נטוורקינג ווימן ניו יורק סיטי. לפני שנה הקמתי את הארגון לנשים ישראליות. זה ארגון שהתחיל כקבוצת נטוורקינג, מתוך הצורך האישי שלי, משהו שהייתי צריכה לנשמה וברמה המקצועית, ופשוט התחלתי. הכרתי נשים מדהימות ישראליות שגרות בניו יורק שמחפשות הזדמנויות והפכנו להיות ממש יותר מזה, קהילה מגובשת".

מה את הכי אוהבת בארה"ב?

 את הנינוחות של האנשים פה לעומת בישראל. אני מהישראלים האלו שאוהבים הכל באמריקה. אני אוהבת את הנינוחות הזו שאין אותה בבית

מה את הכי לא אוהבת בארה"ב?

בתור מי שגרה בניו יורק אני שונאת את החורף הניו יורקי

מה מבחינך הדבר השונה ביותר בין ישראל לארה"ב?

הלחץ. הגישה. בישראל כולם מתנהלים ממקום של חייבים לנו, ובניו יורק במקום שתמיד שואלים ומוודאים ואומרים סליחה על כל דבר. גם ישראל וגם ניו יורק מאוד דומות. מדינות שיש זמן ולחץ, תמיד ממהרים, אבל הלחץ הניו יורקי מגיע ממקום של עשייה והלחץ הישראלי מגיע מחרדה קיומית. בישראל זה לחץ של סיר לחץ שעומד להתפוצץ כל רגע, לעומת סיר לחץ בניו יורק שעושה את העבודה ולא כל רגע עומד להתפוצץ. ויחד עם זאת, אני "בריאה" על ישראל.

למה הכי מתגעגעת בארץ?

 למשפחה כמובן ולים. לזמינות של להיפגש. כאן צריך לקבוע הכל מראש פה, וזה פחות אני

למה את הכי פחות מתגעגעת אליו בארץ?

לחוצפה הישראלית שעוברת גבולות, לא זו שבטעם

מה הכי ישראלי בעיניך?

להגיד מה את חושבת בלי ששאלו אותך

חופשה מומלצת:

אם עם הילדים אז אורלנדו, בכלל אני אוהבת את פלורידה

מסעדה מומלצת במקום מגורייך:

בקושי יוצאת למסעדות אבל אוהבת את הבארנץ' ב"רוקסי הוטל" בלואר מנהטן

איך את חוגגת את החגים בארה"ב?

בעלי אמריקאי נוצרי, חוגגים הכל בבית, עושים גם כריסמס וגם חנוכה. הולכים למלא מסיבות של חב"ד ושל הקהילה בשביל הילדים. אני מכינה להם ספינג' ולביבות וסופגניות. בפסח בעלי אפילו לא אוכל חמץ. אנחנו עושים כיפור. אני שומרת את החגים היהודים בבית. בגלל שהבית מעורב אנחנו חוגגים הכל, שומרים את המסורת שלנו ושל בעלי.

איזה מקום הוא מבחינתך הכי מיוחד במקום מגורייך?

בריאנט פארק. כשהייתי מבקרת פה כל יום הייתי הולכת לשם מקשיבה למוזיקה וכותבת יומן מסע שאני מתישהו אחזור ואגור פה, ואז כשהגעתי לפה, אחרי חמש שנים,  לפאשן וויק זה היה שם, וזה היה ממש סגירת מעגל מבחינתי

במה לדעתך מקום מגורייך עדיף על ערים אחרות?

אין דרך אחרת חוץ מלהגיד שזו פשוט ניו יורק

במה לדעתך מקום מגורייך פחות עדיף על ערים אחרות?

כשאתה עובר פה להיות תושב אז התיירים. אני יכולה לקבל התקף לב מללכת אחרי תיירים, ככה אתה יודע שהפכת להיות ניו יורקי.

לאן את הולכת במקום מגורייך כשאת רוצה להרגיש בבית (מזכיר את ישראל)?

לסופר הישראלי בברוקלין שיש בו את כל המוצרים הישראלים

איפה את רואה את עצמך עוד 10 שנים?

מסתובבת בעולם עם המסר של יופי מעורר השראה. הוצאתי לאור ספרים, ארגון  NWNYC מוביל בעולם, וגם מנהלת ארגון ללא רווח שמעניק לילדות ונשים בכל גיל ומגזר את האפשרות לקבל ידע, עזרה והשראה שקשורה ביופי חיצוני ופנימי כאחד. ואיזה מטוס פרטי או כמה בתים על הדרך במדינות שונות לא יזיקו

האם את רואה את עצמך חוזרת לארץ?

לא כרגע. בעלי האמריקאי, כמה שזה מצחיק, רוצה לצאת לפנסיה בישראל

איזה חומוס אתה הכי אוהב בעיר?

אף פעם לא אכלתי פה חומוס בעיר, חומוס זה רק אבו-גוש או אבן גבירול בישראל

איך את אוהבת לאכול קרמבו?

כל הלמעלה ובסוף את העוגייה

איזה פלאפל אתה הכי אוהב בעיר?

ברשת "טעים"

טיפ לישראלי המתחיל באמריקה?

אל תנסה כל הזמן להשוות לישראל, היא לא. גם אם לא בחרת להיות פה, תוציא את המיטב מפה. אם תשווה זה רק יעשה לך רע, תזרום עם הכל.

 

 

YOU MIGHT ALSO LIKE