הנשיא טראמפ מאיים לבטל את הסובסידיות לג'נרל מוטורס לאחר שהודיעה על פיטורים
החברה הודיעה כי תפטר יותר מ-14 עובדים בצפון אמריקה, ותסגור מפעלים. טראמפ בתגובה: "זו התודה שאנחנו מקבלים! בסין ובמקסיקו לא נסגרים מפעלים"

הנשיא טראמפ זועם על הודעתה של יצרנית הרכב GM לסגור כמה מפעלים ברחבי המדינה ולפטר יותר מ-14 אלף עובדים, ואיים לקצץ את הסובסידיות הממשלתיות שהחברה מקבלת. כך צייץ הנשיא אתמול (שלישי) בטוויטר.

הודיעה על קיצוצים, והעלתה את חמתו של הנשיא. ג'נרל מוטורס

מאוד מאוכזב מג'נרל מוטורס ומהמנכ"לית מארי בארא, על סגירת המפעלים באוהיו, מישיגן ומרילנד. שום דבר לא נסגר במקסיקו ובסין", כתב הנשיא, והוסיף כי "ארצות הברית הצילה את ג'נרל מוטורס, וזו התודה שאנחנו מקבלים! אנחנו בוחנים קיצוץ בסובסידיות של החברה, כולל כאלה שניתנות עבור מכוניות חשמליות".

הממשלה מעניקה הנחת מס של עד 7,500 דולר לרכישה של מכוניות אלקטרוניות. מדובר בהנחה של עד עשרים אחוזים ממחירה של שברולט בולט שעלותה קצת יותר מ-36.5 אלף דולר.

הנחת המס מסתיימת לאחר שיצרן הרכב מוכן 200 אלף מכוניות חשמליות - ציון דרך אליו שאפה GM להגיע כבר השנה, וטסלה הגיעה אליו בחודש יולי האחרון.

מוקדם יותר החודש, GM, טסלה וניסאן חברו יחד כדי ליצור קואליציה שתפעל להגברת הסיוע במסים לרכישת מכוניות חשמליות.

ציוציו של טראמפ באו יום אחד לאחר שהחברה הודיעה על התכנית לפטר כ-14,800 עובדים ולסגור חמישה מפעלים בצפון אמריקה כדי לצמצם שישה מיליארד דולר בעלויות של שנת 2020, בזמן שהיא מתמקדת בייצור מכוניות חשמליות.

YOU MIGHT ALSO LIKE