לא צפתה נכון את השוק: סעודיה הגיעה לשיא כל הזמנים בהפקת נפט
הממלכה הסכימה לדרישת וושינגטון לפצות על הפער שיווצר בשוק בעקבות הסנקציות על איראן, אך לא צפתה שהן יהיו רכות יחסית. ריאד הפיקה כחצי מיליון חביות ביום יותר מהדרישה העולמית שהיתה בחודש אוקטובר

סעודיה העלתה את קצב הפקת הנפט לשיא כל הזמנים החודש. כך אמר מקור בתעשיית הנפט היום (שני), כשברקע הלחץ שמפעיל הנשיא האמריקני דונלד טראמפ על הממלכה כדי שתימנע קיצוץ בתפוקה בפגישת OPEC בשבוע הבא.

הסעודים נעדו לדרישה האמריקנית, אך לא קראו נכון את המפה

הפגישה, שבה ידונו חברי הארגון בדרכים לעצור את ירידת מחירי הנפט, באה ימים ספורים לאחר שמנהיגי המדינות העשירות בנפט נפגשו בארגנטינה בוועידת G20.

סעודיה הסכימה להגביר את קצב הפקת הנפט ביוני, לאחר שמדינות כמו ארצות הברית והודו קראו לה לסייע ולהוריד את מחירי הנפט שעלו בעקבות המחסור שנוצר בשוק בעקבות הסנקציות על איראן.

עם זאת, המהלך הוביל לריקושטים שפגעו בריאד עצמה, משום שוושינגטון אמנם הטילה עיצומים על טהרן, אך לא עיצומים קשים כפי שציפתה הממלכה. עוד הייצור הוביל לחשש מפני ירידת מחירי הנפט אל מתחת לשישים דולר לחבית בשבוע שעבר, לאחר שבאוקטובר, מחירה של חבית נפט עמד על 85 דולר.

על פי הדיווח, סעודיה הפיקה בין 11.1 ל-11.3 מיליון חביות ביום בנובמבר, למרות שלא ניתן יהיה לקבוע את הממוצע החודשי במדויק עד שהוא יסתיים בעוד ארבעה ימים.

מדובר ברמות של עוד חצי מיליון חביות ביום מהדרישה הממוצעת בשוק בחודש אוקטובר, ויותר ממיליון חביות ביום בתחילת 2018, אז כל חברות OPEC צמצמו את קצב הפקת הנפט.

YOU MIGHT ALSO LIKE