מתנערים מהדיווחים: ממשלת מקסיקו לא תאפשר למהגרים להישאר בשטחה בזמן שבקשותיהם נבדקות בארה"ב
הדברים פוגעים בניסיונות של ממשל טראמפ להקשות על מבקשי המקלט המתדפקים על דלת ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. בכירים בוושינגטון מציינים זמן רב שהם במשא ומתן עם מקסיקו על מה שהם מכנים "משבר הגבול"

הממשלה הנכנסת של מקסיקו הכחישה אמש (שבת) דיווח לפיו תאפשר למבקשי מקלט להישאר בארצם בזמן שבקשות המקלט שלהם נבחנות בארצות הברית. מדובר באחת האפשרויות שהעלה ממשל טראמפ במהלך שיחות שנמשכות חודשים.

כ-5,000 מהגרים הגיעו לטיחואנה, הסמוכה לגבול עם קליפורניה

העסקה הזו הייתה ניסיון לשכנע אלפי מהגרים ממרכז אמריקה שלא לחפש מקלט בארצות הברית, הליך שעשוי להימשך שנים רבות. למרות זאת, ערים רבות במקסיקו השוכנות לאורך הגבול הפכו כבר בעל כורחן לסוג של חדרי המתנה עבור המהגרים שמקווים לפתוח בחיים חדשים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

"אין שום הסכם משום סוג בין הממשלה הנכנסת לבין ממשלת ארצות הברית", אמרה שרת הפנים העתידית של מקסיקו, אולגה סנצ'ז. כמה שעות מוקדם יותר, הוושינגטון פוסט דיווח כי היא אמרה שהממשל הנכנס, תחת אנדרס מנואל לופז אוברדור, הסכים לאפשר למבקשי המקלט שהות זמנית במקסיקו.

אתמול דיווח הוושינגטון פוסט כי ממשל טראמפ זכה בתמיכת הנשיא הנבחר במקסיקו לתוכנית שנקראת "נשארים במקסיקו". העיתון הוסיף כי סנצ'ז אמרה ש"נכון לעכשיו, הסכמנו על המדיניות הזאת 'נשארים במקסיקו'". סנצ'ז לא הסבירה מה הוביל לשינוי בין שתי האמירות שלה.

דובר הבית הלבן הוגאן גידלי אמר כי "הנשיא טראמפ הקים יחסים איתנים עם הממשל הנכנס, ואנחנו מצפים לעבוד עמם על מגוון רחב של נושאים".

סטפני לורנט, מנהלת יוזמת מקסיקו באוניברסיטת טקסס שבאוסטין אמרה כי תכנית "נשארים במקסיקו" נועדה כדי למנוע ממבקשי המקלט את האפשרות לגור ולעבוד בארצות הברית בזמן שהבקשות שלהן נבדקות. "השאיפה היא שמבקשי המקלט לא ירצו לחיות במקסיקו חודשים או שנים עד שייבדקו הבקשות שלהם", אמרה.

שרת הפנים הנכנסת, אולגה סנצ'ז, עם הנשיא הנבחר אנדרס מנואל לופז אוברטור

גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו במשך חודשים רבים כי הם פועלים בשיתוף פעולה עם מקסיקו כדי למצוא פיתרון למה שהם מכנים "משבר הגבול". אפשרות אחת, שנקראה "השלישית הבטוחה", תאפשר דחייה של בקשות המקלט תוך הסתמכות טענה לפיה המהגרים מצאו מקלט במקסיקו עצמה. בסוף חודש אוקטובר הציע הנשיא המקסיקני אנריקה פנייה נייטו מקלט לאלפי המהגרים ממרכז אמריקה, במידה והם יסכימו להישאר בדרום המדינה. קרוב ל-3,000 מבקשי מקלט קיבלו את ההצעה. סנצ'ט אמרה עוד אתמול כי הממשלה הבאה לא מתכננת להפוך ל"שלישית הבטוחה".

כ-5,000 מהגרים ממרכז אמריקה הגיעו בימים האחרונים לטיחואנה, עיר מקסיקנית שממקומת סמוך לגבול עם קליפורניה, לאחר שעשו את דרכם לאורך מקסיקו בשיירה ארוכה. עם זאת, אנשי משטרת הגבולות שמוצבים במעבר הגבול שבסן דייגו בוחנים רק כמאה בקשות מקלט ביום.

YOU MIGHT ALSO LIKE