בלאק פריידי או סייבר מאנדיי? דווקא היום חל "חג קניות" ייחודי יותר
ברחבי ארצות הברית יחגגו היום את Small Business Saturday, שנועד לקדם בתי עסק ומסעדות שאינם נמצאים בבעלות של חברות גדולות. מדובר בשנה השמינית ברציפות שבה יום זה נחגג, וזאת לאחר שהחל בשלהי תקופת המשבר של העשור הקודם

בזמן שרוב הרוכשים מתאוששים מ"בלאק פריידי" ומכינים את האנרקים לקראת "סייבר מאנדיי", יש כאלה שיצאו היום לבצע את הקניות שלהם דווקא בעסקים קטנים מקומיים במה שזכה לכינוי "סמול ביזנס סטרדיי", או "יום שבת של עסקים קטנים".

חוגגים את יום הקניות הייחודי (צילום: Getty Images)

את "חג הקניות" יזמה חברת כרטיסי האשראי "אמריקן אקספרס" בשנת 2010. המטרה המקורית הייתה לעודד קנייה בעסקים קטנים, הנחשבים לעמוד השדרה של הכלכלה האמריקאית, ולהתרחק במעט מן הרשתות הגדולות. כמובן שחשוב לזכור כי בשנת 2010 הייתה כלכלת המדינה בתקופת התאוששות מהמשבר שפקד אותה.

בשבע השנים האחרונות שבהן התקיים יום קניות זה, מסעדות שאינן רשתות ובעלי עסקים קטנים שלשלו לכיסם כ-85 מיליארד דולר. "זו יום העסקים הכי גדול שלנו בשנה", הסבירה מקנזי פרקור, המחזיקה בבית עסק קטן, "אני חושבת שזה הרבה מעבר ללמצוא 'דיל' טוב, אלא מדובר בתמיכה בבעלי העסקים", היא הסבירה.

בדומה לבלאק פריידי, בעלי העסקים מנסים למשוך את הקהל לבצע כמה שיותר קניות במקום באותו היום. אך בשונה מיום זה, לעסקים הקטנים אין את היכולת לפרסם את המבצעים שלהם ברחבי המדינה כפי שעושות רשתות כמו בסט ביי, וולמארט וטרגט. כדי לסייע בעניין זה, אמריקן אקספרס אמונה על קידום היום ברשתות החברתיות ואף מספקת שירותי גרפיקה ופרסומות שעומדים לרשות בעלי העסקים ללא כל עלות.

YOU MIGHT ALSO LIKE