הטירוף מתחיל: בלאק פריידיי כבר כאן, והחגיגות ימשיכו עד יום שני
למרות שהרשתות סוגרות סניפים רבים, רוב הקניות עדיין נערכות בחנויות ולא באינטרנט. איזה חנויות פותחות היום מוקדם והיכן לא תצטרכו לעמוד בקופות? כל הפרטים כאן

חג הקניות "בלאק פריידיי" החל, ופתח רשמית את חגיגות ההוזלות והשופינג שצפוי להימשך חמישה ימים עד "סייבר מאנדיי". בימים אלה, שבהם אמזון נוגסת עוד ועוד ברווחי הרשתות הותיקות, הן פונות עוד ועוד אל עולם הטכנולוגיה כדי להפוך את חווית הקניות - בין אם בחנויות הפיזיות ובין אם בחנויות הוירטואליות - מהירות ופשוטות עד כמה שאפשר.

חגיגת הקניות נפתחה, והרשתות מנסות להקל על הצרכנים

זוהי השנה הראשונה שבה לרשת מייסי'ז יהיו קופות ניידות ברחבי החנויות. גם גאפ, אולד נייבי, בננה רפבליק ואת'לטה מציידים את העובדים שלהם ברוב החנויות במכשירים שיאפשרו לכם לבצע את הרכישה במעברים, בלי לחכות בתור לקופות.

בוולמארט, מפה דיגיטלית שהוטמעה בתוך האפליקציה של הרשת, תאפשר לכם למצוא בדיוק את הפריט שאתם מחפשים, בלי להסתובב בכל החנות כדי למצוא אותו. במפה מסומנים גם מבצעי "בלאק פריידיי", כדי להנגיש עוד יותר את ההנחות לציבור הקונים.

קיצורי דרך כאלה הם קריטיים. מסקר שנערך לאחרונה עולה כי 27 אחוזים מהנשאלים יעדיפו להשתמש בשיטות מתקדמות לתשלום על מוצרים, במקום לקחת אותם ולהמתין בתורים הארוכים בקופות.

החנויות הפיזיות עדיין מובילות, אבל הקניות המקוונות צומחות ובענק. אילוסטרציה

אם אתם לא דואגים בגלל מזג האוויר, אתם יכולים לנצל את הבוקר המוקדם ולצאת לקניות לפני כולם. חנויות באס פרו, לורד & טיילור וסירס הן רק חלק מהרשתות שיפחתו היום את סניפיהן מוקדם מהרגיל, בשעה 5 בבוקר. הום דיפו, קיי מארט, ביג לוטס ו-בוסקוב'ס, יפתחו את שעריהן שעה מאוחר יותר.

החנויות יודעות שהימים הקרובים קריטיים להן מאוד, משום שיש הרבה כסף שמונח על הכף. קרוב לעשרים אחוזים מהמכירות השנתיות של הרשתות הקמעוניות נעשות במהלך עונת החגים. על פי התחזיות הכלכליות, הקונים צפוים להיפרד מ-717 מיליארד דולר עד 721 מיליארד השנה, עליה של 4.3-4.8 אחוזים לעומת השנה שעברה.

כוחו של הבלאק פריידיי נחלש בשנים האחרונות, כאשר עוד ועוד רשתות יוצאות במבצעים רבים בימים ובשבועות שקודמים לו, וחנויות רבות מנצלות גם את חג ההודיה לטירוף הקניות. מאז שנת 2014, השבת שלפני חג המולד, שנקראת "Super Saturday", מעפילה על בלאק פריידיי בקניות.

רק דולר אחד מכל שישה דולרים יהיה בקניות באינטרנט, השאר - בחנויות

עם זאת, מוקדם מדי להספיד את ה"בלאק פריידיי". מבין 164 מיליון תושבי ארצות הברית שמתכננים לעשות קניות במהלך סוף השבוע, 71% מתכננים לעשות זאת היום.

רוב המכירות ייערכו בחנויות פיזיות, אך ההוצאות על קניות ברשת ממשיכות לנגוס עוד ועוד ברווחי הרשתות. במהלך ימי המכירות של סוף השבוע, סייבר מאנדיי צפוי להיות הזוכה, עם צפי גידול בהוצאות של 17.6 אחוזים, או 7.8 מיליארד דולר. כך עולה מניתוח של חברת המחשבים אדובי. בלאק פריידיי צפוי להיות מעט מאחור, עם עליה של 17.2 אחוזים או 5.9 מיליארד דולר.

במהלך סוף השבוע, דולר אחד מכל שישה דולר שילכו לקניות, יהיה באינטרנט, והדולרים האלה צפויים להגיע ל-124.1 מיליארד דולר. כך על פי חברת התוכנה. מדובר בעליה של 14.8 אחוזים מאשר בשנה שעברה, והרבה יותר גדול מהגידול בקניות הצפויות בחנויות הפיזיות, שעומד על 2.7 בלבד.

YOU MIGHT ALSO LIKE