"היתה תחושה שהבית עזב אותי, אז אפשר לנדוד"
ישראלים מספרים על החיים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות: עדי טבת הרץ. ניו יורק, מנהטן.

"אני נשואה לאלון שעובד בבנק לאומי, אמא לאיתן בן ה-6 ועילי בן 3. הגענו לפני 4 וחצי שנים. רצינו קצת לנשום, לנסות לגור בחו"ל. היה לנו כבר ילד בן שנה ורצינו לנסות משהו חדש. גרנו בתל אביב וקצת נמאס לנו לקחת את הילד למקלט עם כל השכונה שם. היה משהו לא הגיוני בסיטואציה הזו, זה היה לא נתפס. אמא שלי גם נפטרה שנה לפני שעברנו. היתה תחושה שהבית עזב אותי, אז אפשר לנדוד.

בימים אלו אני עובדת על אתר אינטרנט שעוזר לחולי סרטן שמחפשים מרפאות ומידע על ריפוי אלטרנטיבי. הרבה אנשים שאין עבורם טיפול, מחפשים אלטרנטיבה. עומס המידע משוגע, יש הרבה מרפאות אבל קשה מאוד למצוא, להבין ולקבל מידע. התחלתי לאסוף את המידע הזה בעקבות אמא שלי ואז בעקבות חברה שחלתה. מה שאני עושה היום זה הדבר שהכי השפיע עלי. אף פעם לא היה לי אומץ לעשות דבר כזה. כשהתחלתי לעבוד על זה. הבנתי כמה זה יכול לעזור לאנשים, והעיסוק הזה הוא חוויה משמעותית ומדהימה עבורי. זה בין הדברים הכי חשובים שאני יכולה להשאיר לעולם הזה".

מה את הכי אוהבת בארה"ב? אמזון

מה את הכי לא אוהבת בארה"ב? חורף, כי הוא לא נגמר. אין לי בעיה עם סופת שלגים קטנה בסופ"ש אבל החורף שלא נגמר, פשוט ארוך מדי והקור חודר לעצמות.

מה הדבר השונה ביותר בין ישראל לארה"ב? גבולות. יש כאן כבוד לגבולות. מרחב אישי. הכל תחום ומוגדר ובארץ לא. בישראל כל הזמן חושבים מחוץ לקופסא, וזה מאפשר הרבה. מצד שני מרוב יצירתיות כבר לא רואים בכלל את הקופסא. יש משהו בבלאגן הישראלי שמתאים לשם, ופה במדינה גדולה זה לא מתאים.

למה את הכי מתגעגעת בארץ? לאוכל. אני אוהבת את המסעדות של השוק, הכל טרי ורענן ובריא, עושר של ירקות

למה את הכי פחות מתגעגעת בארץ? לכבישים ולשירות לקוחות

מה הכי ישראלי בעיניך? הפתיחות הישראלית

איך את חוגגת את החגים בארה"ב? הרגשתי הרבה חופש כשעברנו לפה. הרגשתי כייף, שאני יכולה לתווך לילדים שלי את החגים איך שאני רוצה. אנחנו בונים את החגים לעצמנו. לפני 10 שנים כשטיילנו בהודו פגשנו זוג ששמרנו איתו על קשר, ואנחנו עושים חגים משפחתיים איתם. ימי שישי אנחנו מדליקים נרות.

איזה מקום הוא מבחינתך הכי מיוחד במקום מגוריך? בתל אביב יש המון מקומות שנותנים לי השראה, כאן קשה. הייתי אומרת סנטרל פארק אבל בעקבות חוויה שעברתי בסיור, זה קצת הרס לי. בסיור הבנתי את הכלכלה והפוליטיקה שמאחורי הפארק והקסם של המקום קצת נעלם.

במה לדעתך העיר שלך עדיפה על אחרות? יש פה משהו בעיר הזו שמרכזת את האנשים הכי טופ של הטופ פה. משהו כזה שכולם פה. זה גרם לי להבין את העוצמה של העיר הזו.

במה היא פחות עדיפה? בטירוף שלה, שכולם פה ורוצים לעשות הכל. עיר בטורים מאוד גבוהים

לאן את הולכת בעיר מגוריך כשאת רוצה להרגיש בבית (מזכיר לך את ישראל)? אנחנו לוקחים את האוטו בסופי שבוע ומחפשים את השקט שיזכיר לנו תחושה של קיבוץ

מסעדה מומלצת בניו יורק: אין לי מסעדה שבא לי ללכת אליה כל שבוע כאן. אני מוכנה לחזור למסעדת הטאפסים בוקריה (Boqueria) באפר איסט סייד

איפה את רואה את עצמך עוד 10 שנים? זו תשובה כל כך משתנה לפי השבוע. בביקור האחרון בתל אביב אמרתי לבעלי ששם זה הבית. לפני הרגשתי ההיפך

איזה פלאפל את הכי אוהבת בניו יורק? פלאפל "מעוז" ליד הטיימס סקוור

טיפ לישראלי המתחיל באמריקה? לדבר עם כמה שיותר אנשים. להבין שבאים למקום שנראה דומה אבל הוא שונה, וצריך ללמוד מאנשים שכבר כאן איך עושים כאן דברים גם פשוטים ביותר

YOU MIGHT ALSO LIKE