מטבע בצניחה: ביטקוין ירד לערכו הנמוך ביותר מתחילת השנה
לקראת הפיצול של המטבע המבוזר ועל רקע חוסר הוודאות סביב השוק כולו, ירידות גדולות נרשמו בערך של ביטקוין, את'ר ו-XRP. ביממה האחרונה איבדו כל המטבעות יחדיו כעשרים מיליארד דולר מערכם, וזאת לאחר חודשים ארוכים של יציבות יחסית

אחרי חודשים ארוכים של יציבות יחסית, הבוקר חלה ירידה של כ-9% בערך המטבע מבוזר הפופולארי ביותר, ביטקוין, וערכו עומד כעת על כ-5,640 דולר.

גם מטבעות מבוזרים נוספים חוו ירידות חדות הבוקר, לרבות את'ר, שירד ב-13%, ו-XRP שערכו ירד ביותר מ-15%, כך על פי האתר CoinMarketCap. מומחים מסבירים כי הירידות נובעות מחוסר הוודאות סביב כל שוק המטבעות הללו. סיבה נוספת לירידה נעוצה בעובדה כי מחר אמור להתבצע פיצול בין "ביטקוין ABC", שזכתה לכינוי "מזומני ביטקוין", לבין "ביטקוין SV", הגרסה המוכרת יותר של המטבע שקרויה על שמו של סאטושי נאקאמוטו, שם העט שנבחר ע"י היוצר (או היוצרים) של הביטקוין.

בחודש יוני האחרון ירד ערך הביטקוין מתחת לרף 6,000 הדולר, אך במהרה הוא הצליח להתאושש ולטפס מעליו. כלכלנים מסבירים כי רף זה נחשב למעין מחסום פסיכולוגי של המטבע המבוזר, וירידה כזו עלולה לגרום לבהלה גדולה בקרב המשקיעים, לא רק במטבע זה אלא בכל שוק המטבעות המבוזרים. 

סך ערכם של כל המטבעות המבוזרים עומד כעת על כ-192 מיליארד דולר, ירידה של 20 מיליארד דולר לעומת ערכם אתמול. 

YOU MIGHT ALSO LIKE