אוקסיו-קורטז: "התושבים זועמים" בעקבות הקמת המטה החדש של אמזון
אמזון בחרה את ניו יורק כאחת משתי הערים שיקבלו את המטה המפוצל החדש שלה וצפויה ליהנות מתמריצי מסים בשווי מיליארדים. הדמוקרטית הצעירה מיהרה לקום נגד ההחלטה וטענה כי תושבים רבים בקווינס עומדים מאחוריה בעניין

לאחר שנה של התלבטות מתוקשרת של אמזון בנוגע לעיר שתארח את המטה השני של החברה, כאשר לא פחות מ-238 ערים סומנו בתחילה כמועמדות, ענקית המסחר סוף סוף הודיעה היום על החלטתה. אמזון אישרה את מה שפורסם כבר אתמול והודיעה, בניגוד לתחזיות שהיו לפני כן, כי תפצל את המטה החדש שלה בין ניו יורק לצפון וירג'יניה.

 

לונג איילנד נבחרה לקבל את אחד מחלקי המטה המפוצל החדש של אמזון (צילום: WSJ)

המטה השני של אמזון, או בשמו הרשמי HQ2, יחולק בין שכונת לונג איילנד הממוקמת ברובע קווינס של העיר ניו יורק לקריסטל סיטי (Crystal City) בצפון וירג'יניה, פרבר דרומי של העיר ארלינגטון הסמוכה לוושינגטון די. סי.

בניו יורק כבר עלתה התנגדות חריפה למהלך מצד אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, הדמוקרטית בת ה-29 שרק בשבוע שעבר הפכה לאישה הצעירה ביותר אי פעם שנבחרה לקונגרס. אוקסיו-קורטז מחתה על תמריצי המס הגבוהים שהובטחו לאמזון מהעיר ניו יורק. ענקית הסחר צפויה לקבל בסך הכול תמריצי מס בשווי של כ-2.8 מיליארד דולר משלוש הערים שיארחו את המטה החדש כאשר השלישית היא נאשוויל בטנסי שם יוקם אתר קטן יותר שיספק עבודות לכ-5,000 אנשים ויתמקד במצבעים ולוגיסטיקה.

לפי מה שפורסם ע"י אמזון, הסכום שניו יורק הבטיחה לה הוא הגבוה ביותר מבין הערים הזוכות, למעלה מ-1.8 מיליארד דולר. כחלק מסדרת ציוצים זועמים בעניין, אוקסיו-קורטז רטנה על כך שהעיר תשלם לאמזון סכום גבוה כל כך: "אמזון היא חברה השווה מיליארדים רבים. הרעיון שהיא תקבל סכום כזה בזמן שהרכבת התחתית שלנו מתפוררת והקהילות שלנו זקוקות ליותר השקעה, לא פחות, הוא מאוד מדאיג עבור התושבים כאן".

 

"הרעיון שאמזון תקבל סכום גבוה כל כך הוא מדאיג מאוד". אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (צילום: גטי אימג'ס)

לפי הדמוקרטית הצעירה, תגובת התושבים למהלך הייתה "נזעמת" והוסיפה: "אנו מקבלים שיחות ופניות מתושבי קווינס בקשר לזה במשך כל היום".

הקמת המטה בקווינס עשויה להוסיף שלל אפשרויות של מקומות עבודה עבור תושבי האזור, אך גם זה לא מרשים את אוקסיו-קורטז שהעלתה לא מעט שאלות: "האם אמזון הבטיחה להעסיק עובדים מתוך הקהילה הקיימת? מהי איכות העבודות המוצעות וכמה אכן מובטחות? האם הן משרות בשכר גבוה או נמוך? האם ישנן הטבות?". 

"אנו צריכים להתמקד בדברים כגון שירותי בריאות טובים ושכר דירה נגיש לכולם", המשיכה אוקסיו-קורטז להבהיר את עמדתה, "חברות שלא יציעו שום דבר כזה, צריכות להתמודד עם ספקנות שתעלה לגביהן".

YOU MIGHT ALSO LIKE