ריקול ענק ל-400 אלף מכוניות של סובארו וטויוטה
תקלה במנוע שעלולה לגרום לכיבוי, גם בעת נסיעה, גרמה לשתי החברות להכריז על המהלך הדרמטי. בשבועות הקרובים תישלח הודעה הדגמים שבסיכון ושתי היצרניות ישלמו בעבור התיקון. מדובר ב-Forester של סובארו וב-Scion FR-S של טויוטה

יצרניות הרכב היפניות סובארו וטויוטה הודיעו על ריקול של כחצי מיליון רכבים ברחבי העולם, בעקבות גילוי תקלה שעלולה לגרום לכיבוי המנוע. הקריאה לתיקון חלה על דגמים פופולריים אך לא חדשים ורלוונטית ל-400 אלף מכוניות לפחות.


סובארו וטויוטה (צילום: רויטרס)


מדובר בדגם ה-SUV הפופולארי של סובארו, ה-Forester, משנות הייצור 2012 ו-2013. על פי ההודעה של סובארו, התקלה עלולה להוביל לסדק במערכות המנוע, דבר שעלול לגרום לכיבוי שלו, גם בזמן נסיעה. החשש הגדול של היצרנית הוא שהתקלה מגבירה את הסיכון לתאונת דרכים.

הדגם הנוסף שעובר את הריקול הוא ה-Toyota86, שנמכר בארצות הברית תחת השם "Scion FR-S". מטויוטה נמסר כי יש במדינה כ-25 אלף מכוניות מדגם זה אשר יוצרו באותן השנים, 2012-2013. עוד נמסר בהודעה המשותפת של החברות כי תיקון התקלה צפוי לקחת כ-12 שעות, ויהיה על חשבון היצרניות. בשלב זה, לא ברור בכמה כסף מדובר בעבורן.


ה-Forester של סובארו, אחד הדגמים שיעברו ריקול (צילום: סובארו)


בחודש הקרוב שתי החברות יחלו לשלוח הודעות מסודרות לבעלי המכוניות שעלולות להיות עם התקלה המדוברת. בהודעה זו יפורט היכן ומתי ניתן לבצע את התיקון.

YOU MIGHT ALSO LIKE