אפשר גם ככה: קמפבל פיטרה סגן נשיא שצייץ קונספירציה נגד ג'ורג' סורוס
יצרנית המרקים האיקונית הקדימה את פרידה מסגן הנשיא לקשרי ממשל שטען כי המיליארדר היהודי עומד מאחורי שיירת המהגרים מדרום אמריקה: "דבריו אינם מייצגים את עמדת החברה"

חברת ייצור המזון המוכן קמפבל פיטרה סגן נשיא לאחר שצייץ תיאוריית קונספירציה נגד המיליארדר והפילנתרופ היהודי ג'ורג' סורוס. קלי ג'ונסטון, שכיהן כסגן נשיא לקשרי ממשל ולמעשה היה לוביסט החברה, כתב ביום שני האחרון בטוויטר כי קרן Open Societies של סורוס תכננה ומממנת את שיירת המהגרים מדרום אמריקה לארצות הברית. ג'ונסטון מחק מאז את הציוץ אולם עבור קמפבל זה הספיק והיא הקדימה את מועד סיום תפקידו בחברה מנובמבר לעכשיו. התיאוריה שקושרת בין סורוס ושיירת המהגרים – ה "קרוואן" – נפוצה בקרב חוגי ימין והוזכרה גם על ידי סיזר סאיוק, שנעצר אתמול (שישי) על ידי ה-FBI בחשד לשליחת חבילות הנפץ בימים האחרונים.


ישנו את פניהם? מרקי קמפבל (צילום: AP)


בהודעה מטעם קמפבל נמסר כי "בימים האחרונים, החברה ומר ג'ונסטון הסכימו כי תחת הנסיבות הנוכחיות, עדיף לזרז את עזיבתו". יום חמישי היה יומו האחרון בחברה. ג'ונסטון סירב להגיב לפרסום של CNN בנושא. תגובת קרן Open Societies מיום שלישי שדחתה בתוקף את הטענות לשיתוף פעולה עם הקרוואן לוותה בדרישה להתנצלות מקמפבל, ומנכ"ל החברה קית' מקלכלין אכן כתב בתגובתו כי דבריו של ג'ונסטון לא מייצגים את עמדת קמפבל ואינם עולים בקנה אחד עם גישתה לדיון ציבורי.

בתוך כך, קמפבל עשויה להזדקק יותר מתמיד לאוזן קשובה בוושינגטון. החברה סובלת מירידה במכירות ומחלוקות פנימיות בין המשקיעים, הדירקטוריון וההנהלה, כשברקע מדיניות התעריפים של ממשל טראמפ שפגעה באופן ניכר בעסקי החברה, בעיקר בתחום הייצוא. ב-29 בנובמבר עתידה להתקיים האסיפה השנתית של בעלי המניות ובה יידון עתיד החברה האירונית בת 150 השנים, ולא מן הנמנע כי היא תשנה משמעותית את פניה, תמכר בחלקה – או כולה – או אף תתפרק.

YOU MIGHT ALSO LIKE